۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۳۷۴۲۴
معاون دادسرای انقلاب استان بوشهر:

محبت غیر خدا در قلب سلیم راه ندارد

خبرگزاری رسا ـ معاون دادسرای انقلاب استان بوشهر گفت: قلب سلیم قلبی است که محبت غیر خدا در آن راه نداشته باشد و محبت به دیگران باید برای رضای خدا باشد.
عبدالحميد خدري معاون دادسراي انقلاب استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام عبدالحمید خدری معاون دادسرای انقلاب استان بوشهر شب گذشته در مراسم دعای کمیل در دفتر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: دنیا از لحاظ لغوی، به معنای «پست تر» است و متاسفانه بعضی از خانواده ها بدون توجه به معنا، اسم های نامناسبی برای بچه هایشان انتخاب می کنند.


معاون دادسرای انقلاب استان بوشهر افزود: اگر بخواهیم دنیا را بشناسیم می توانیم کتاب معراج السعاده از مرحوم نراقی را بخوانیم که دنیا را بسیار خوب تشریح کرده است.


خدری بیان کرد: شیرینی ها و لذت هایی که در دنیا وجود دارد معمولاً همراه با غم و غصه است و کسی را نمی توانید پیدا کنید که 20 سال پشت سر هم شاد باشد.


وی گفت: حضرت ابراهیم با خدواند عهد کرد که یک هفته قبل از مرگش او را خبردار کند، بعد از مدتی عزرائیل برای قبض روح بر پیامبر وارد شد، پیامبر گفت، با خدا عهد کردم که یک هفته قبل از مرگم مرا خبردار کند، عزرائیل پیغام ابراهیم را به خداوند رساند و خداوند گفت به ابراهیم بگو، این کسانی که در اطرف شما از دنیا می روند، پیغامی برای مرگ شما است.


معاون دادسرای انقلاب استان بوشهر اظهار کرد: اگر یک گرگی به گله ای حمله کرد و یک گوسفندی را گرفت، بقیه گوسفندها فرار می کنند، اما در انسان ها عجیب است که گرگ عجل هر روز از این گله می برد و این گله آسوده مشغول چریدن است.


خدری تاکید کرد: قلب سلیم قلبی است که محبت غیر خدا در آن راه نداشته باشد، یعنی به بچه، پدر و مادر و خانواده و دوستان محبت کن اما برای رضای خدا باشد.


وی گفت: یکی دیگر از صفاتی که در دین مبین اسلام و آموزهای اسلامی بسیار مورد تاکید قرار گرفته، خوش اخلاقی و خصوصا در خانواده است.


معاون دادسرای انقلاب استان بوشهر خاطرنشان کرد: ما شیعیان از نهج البلاغه غافل هستیم، حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی خود می فرماید بعد از قرآن کامل ترین کتاب برای رهایی بشر از ظلمت، نهج البلاغه است که انسان را به درجه کمال می رساند.


خدری ادامه داد: جرج جرداق متفکر مسیحی می گوید من 13 بار نهج البلاغه را مطالعه کردم، اگر بگویم علی از مسیح برتر است، دینم اجازه نمی دهد، اگر هم بگویم مسیح از علی برتر است، وجدانم اجازه نمی دهد؛ ما شیعیان نهج البلاغه را کنار گذاشته ایم./833/پ203/ب4

ارسال نظرات