۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۳۷۴۲۷
استاد حوزه و دانشگاه:

وحدت و پیروی از ولایت پیام 9 دی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه یاسوج، گفت: وحدت، انسجام و پیروی از ولایت از پیام های 9 دی است که سبب ماندگاری این روز بزرگ شد.
حماسه 9دي

حجت الاسلام امرالله اندرزیان استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه یاسوج، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، در خصوص علل ماندگاری حماسه 9 دی، گفت: فتنه گران داخلی و ضد انقلاب، سلطنت طلبان، احزاب و گروه های ضد اسلام و انقلاب و ضد ولایت فقیه، از 10 سال قبل از فتنه، یعنی از سال 78 به بعد سناریوی براندازی نظام را طراحی و اجرا کردند.


وی افزود: طراحی این توطئه و فتنه به قدری عظیم بوده است که به تعبیر مقام معظم رهبری این کار برای نابودی 10 نظام طراحی شده بود و این از شعارهای فتنه گران نیز پیدا بود.


حجت الاسلام اندرزیان گفت: علت ماندگاری 9 دی، طراحی کودتایی بزرگ بود که دشمنان برای نابودی اسلام، انقلاب و ارزش های انقلابی در ایران داشتند، اما تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مانع از تحقق آن شد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب با بصیرت بخشی به ملت ایران نگذاشت که دشمن ملت را به جان هم بیندازد که اگر در فضای غبارآلود فتنه یک عده بصیرت پیدا نمی کردند، مردم را به جان هم می انداختند.


این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اتحاد، انسجام، وحدت و هماهنگی و پیروی از ولایت، یکی دیگر از پیام های 9 دی است که سبب ماندگاری این روز بزرگ شد.


وی اظهار داشت: ماندگاری 9 دی به خاطر این بود که نگذاشت عاشورایی در ایران تکرار شود و می توان 9دی را تفسیر این جمله دانست که ما اهل مدینه نبودیم تا دستان علی بسته شود و اهل کوفه نبودیم که علی تنها بماند و اهل کوفه نبودیم که امام حسن(ع) در میدان جنگ غریبانه تنها بماند و مردمش به او پشت کنند و همین طور حادثه عاشورا واقع شود.


حجت الاسلام اندرزیان با اشاره به حکم سران فتنه بیان داشت: حصر خانگی سران فتنه به خاطر این است که شاید برخی از این ها قبلا خدماتی انجام داده اند، به عنوان یک لطف، یک رأفت، یک رحمت و مهربانی نظام اسلامی به سران فتنه است و قطعا اگر دادگاه صالحه تشکیل شود، کسانی که در مقابل اصل و اساس نظام و ولایت ایستادند، حکم آن ها خیلی سنگین تر خواهد بود.


وی در ادامه یادآور شد: کسانی که سبب کشته شدن ده ها نفر، و غارت اموال مردم شدند و موجب شدند پای دشمنان به ایران باز شود و طمع کنند و موجب تشنج و اغتشاش و نا امنی شوند، امنیت ملی مملکت را خدشه دار کردند و سبب تشدید تحریم ها علیه ایران شدند. آن ها موجب خوشحالی دشمنان و ناراحتی دوستان و یاران انقلاب، امام و رهبری شدند و به هر حال حکم سران فتنه قطعا سنگین تر است، ولی حکم اصلی رانه ما بلکه دادگاه باید بدهد.


استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به این ها لطف و عنایت داشته است، ولی سران فتنه و آن هایی هم که هنوز در حصر نیستند باید بدانند که باز هم دارند از رافت و رحمت نظام استفاده می کنند، اما حرف های نامربوط می زنند و خود را دایه دار نظام می دانند درحالی که اعمال و رفتارشان به سمت و سویی بوده که ریشه نظام را بزنند.


وی افزود: قرآن کریم می فرماید "لا تتخذوا الیهود و النصاری اولیاء" اما متاسفانه این سران فتنه یهود را سرپرست و اولیا خودشان گرفتند؛ قرآن می فرماید "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" این ها با دشمنان دوست شدند و با دوستان دشمن شدند و این برخلاف نص قرآن است و باید مراقب باشند.


حجت الاسلام اندرزیان در مورد نقش سران فتنه در فتنه و پس از آن گفت: طبق عملکرد این افراد در همان ایام، این ها تا از ملت ایران معذرت خواهی نکنند و همان گونه که رهبر معظم انقلاب بیش از 200 مرتبه از فتنه و فتنه گران صحبت کرده است، تا این گونه به میدان نیایند و اعمال فتنه گران و اتهامی را که به اسم تقلب به نظام زدند، محکوم نکنند و از محضر ملت ایران و شهیدان و رهبری عذرخواهی نکنند، ما این ها را سهیم در فتنه 88 می دانیم و معتقدیم باز باید مراقب باشند و از رحمت و رأفت اسلامی سوء استفاده نکنند./833/ت302/ب4

ارسال نظرات