۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۳۷۴۴۶
امام جمعه قم:

مردم در 9 دی 20 سال توطئه چینی دشمنان را بر باد دادند/ تلاش برای تطهیر سران فتنه کاری بیهوده است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به تلاش برخی از شخصیت‌های برجسته نظام برای تطهیر سران فتنه گفت: مادامی که این صحنه گردانان از خطای بزرگی که مرتکب شده‌اند اظهار پشیمانی نکنند لیاقت این دلسوزی‌ها را نداشته و مردم نیز هرگز خیانت آنها را فراموش نخواهند کرد.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه موقت قم حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم حجت الاسلام و المسلمين سعيدي توليت حرم مطهر حضرت معصومه و امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، به بررسی و تحلیل واقعه تاریخی و ماندگار 9 دی سال 88 پرداخت و گفت: این روز به سبب اهمیت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامیده شده است.

 

وی افزود: یکی از نقشه‌های کفار برای جلوگیری از قیام انبیا مخدوش نشان دادن چهره مردان خدا در برابر مردم بوده است؛ در زمان ما نیز با نهضت امام راحل منافع نامشروع غارتگران جهان به ویژه آمریکای غارتگر از ایران اسلامی قطع شد و آنها از همان نخست به توطئه چینی و مخدوش کردن چهره رهبر پرداختند که با عنایت خداوند متعال سیل محکمی در هر بار از مردم خوردند ولی با این وجود از کارهای خود دست برنداشتند.

 

امام جمعه قم تصریح کرد: در طول 30 سال هر دولتی که در آمریکا سر کار آمد دشمنی و کینه توزی خود را نسبت به ملت ایران نشان داد؛ در سال 88 با گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی علیرغم تمام فشارها، تحریم‌ها و سختی ملت ما در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و حماسه کم نظیری را آفریدند و بیش از 80 درصد مردم با سلایق مختلف رأی خود را به کاندیداهای مورد نظرشان دادند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه در این سال پیش از انتخابات کار خلافی مبنی بر نام بردن برخی از شخصیت‌ها و اشخاص نظام در مناظره‌ها رخ داد و این مسائل به انتخابات ربطی نداشت؛ رهبر معظم انقلاب نیز از جسارت به این شخصیت‌ها انتقاد کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: یک کار خلاف بزرگتری نیز پیش از اعلام نتایج انتخابات صورت گرفت و آن تهمت تقلب در انتخابات بود؛ دشمنان نیز که مسائل را به صورت مرتب پیگیری و رصد می‌کردند از این موضوع به وجد و شعف آمدند، دشمنان به ویژه آمریکای متجاوز، انگلیس مکار و اسرائیل غاصب بی پرده وارد صحنه شده و اراذل و اوباشی را به عنوان حامیان برخی کاندیداهای شکست خورده ساماندهی کردند و به خیابان آوردند،‌ این افراد نیز شرارتی فراموش نشدنی را در مقابل اسلام و انقلاب مرتکب شدند.

 

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب این دیده‌بان بصیر و مقتدر با درایت اوضاع را مدیریت می‌کردند؛ ایشان که می‌دانستند ریشه فتنه در کجا است به معترضان و مدعیان تقلب در انتخابات راه‌های قانونی و شرعی را گوشزد می‌کردند و از آنها می‌خواستند راه خود را از راه اراذل و اوباش و مزدوران بیگانگان جدا کنند ولی دریغ از گوش شنوا.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) گفت: حدود هشت ماه این آشوب وجود داشت و کشور تا لبه پرتگاه رسیده بود، رهبری نیز همچنان با صبر و حوصله اوضاع را کنترل و مدیریت می‌کردند؛ به معترضان انتخابات نیز نصیحت می‌کردند،‌ ولی این ماجرا ادامه پیدا کرد تا این‌که به عاشورای آن سال رسید، دست نشاندگان دشمنان در روز عزای امام حسین(ع) فجایعی را آفریدند که زبان و قلم از بیان آنها عاجز است و متأسفانه معترضان انتخابات با سخنرانی و صدور بیانیه بر آتش فتنه دامن می‌زدند.

 

وی افزود: در اینجا صبر مردم تمام شد و دیدند که نصایح رهبری در افراد اثر نکرده است، مردم دیدند اگر باز هم سکوت کنند دستاوردهای امام راحل و شهدا بر باد می‌رود؛ خیل جمعیت برای دفاع از قرآن، عترت و ارزش‌های انقلاب به صحنه آمده و با حضور خود غائله هشت ماه را پایان دادند و بار دیگر سیلی محکمی به صورت آمریکا متجاوزگر، انگلیس مکار و اسرائیل غاصب زدند.

 

تولیت آستان مقدس حرم کریمه اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: مردم در روز 9 دی ضمن پیمان مجدد با امام راحل و رهبر انقلاب بار دیگر انقلاب را بیمه کرده و این سرمایه عظیم را به نسل‌های بعد سپردند؛ مردم با حماسه 9 دی حاصل 20 سال برنامه ریزی و توطئه‌ چینی دشمنان که با هزینه‌های هنگفت صورت گرفته بود را بر باد دادند؛ مردم با خلق این حماسه مهره‌های پنهان دشمن را شناسایی و آنها را به انزوا کشاندند، مردم با آفرینش 9 دی ثابت کردند در عرصه جنگ نرم نیز مقتدرانه دشمن را به خاک ذلت می‌کشانند،‌ مردم با خلق این حماسه وحدت و یکپارچگی خود را در برابر دشمنان افزایش دادند، پرده از چهره خط نفاق که سال‌ها خود را پنهان کرده بودند برداشتند و آنها را مفتضح و رسوا کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به تلاش برخی از شخصیت‌های برجسته نظام برای تطهیر سران فتنه نیز تأکید کرد: اکنون به کسانی که از سر دلسوزی در این باره تلاش می‌کنند نصیحت می‌کنم شما اگر چه از سر خیرخواهی تلاش می‌کنید ولی مادامی که این صحنه گردانان از خطای بزرگی که مرتکب شده‌اند اظهار پشیمانی نکنند لیاقت این دلسوزی‌ها را نداشته و مردم نیز هرگز خیانت آنها را فراموش نخواهند کرد.

 

امام جمعه قم با اشاره به نامه ظریف به وزیران امور خارجه کشورهای طرف مذاکره نیز بیان داشت: مردم ما از هر گونه اقدامی که در راه اعلام مواضع نظام و احقاق حق ملت ایران باشد حمایت می‌کنند و براساس حق مسلم خود از موضع اقتدار و عزت به اصول خود ادامه خواهند داد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در خطبه نخست با تأکید بر حفظ تقوا به بیان تقوای زبان پرداخت و گفت: زبان هر چند جرم کوچکی دارد ولی جرم آن زیاد است؛ گاهی یک تهمت، غیبت و شوخی بیجا فرد را از اعتبار می‌اندازد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه به بررسی گناه غیبت پرداخت و خاطرنشان کرد: در قرآن آمده «غیبت به منزله خوردن گوشت برادر مرده است»، غیبت به معنای تلاش برای آشکار کردن عیوب افراد است.

 

وی افزود: البته بازگو کردن عیب آشکار غیبت نیست ولی ممکن است اذیت مؤمن بوده و حرام باشد./993/پ201/ج

ارسال نظرات