۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۳۷۴۵۲
امام جمعه تبریز:

حماسه 9 دی میثاق دوباره مردم با رهبری بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: حماسه نهم دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و میثاقی دوباره میان مردم و رهبری محسوب می‌شود.
آيت‌الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه مردم تبریز در هشتم دی ماه سال 88 در محکومیت اعمال فتنه‌گران اظهار داشت: مردم تبریز یک روز پیش از قیام ملت ایران به خیابان‌ها ریختند و بار دیگر حماسه‌ای ماندگار در تاریخ کشور رقم زدند.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به فرا رسیدن 9 دی، روز بصیرت دینی و میثاق امت با ولایت خاطرنشان کرد: نهم دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و میثاقی دوباره میان مردم و رهبری محسوب می‌شود، در حقیقت ملت ایران در لبیک به رهبر معظم انقلاب اسلامی علیه فتنه‌گران قیام کردند و پس از این روز آتش فتنه فروکش کرد.

 


وی افزود: بعد از انتخابات سال 88 استکبار و مزدوران داخلی و خارجی مردم را به خیابان ها و اغتشاش دعوت می کردند، قرائن و شواهد مسلمی داریم که قصد آن ها از این اقدامات براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و از قبل برنامه ریزی شده بود، اما به لطف مردم شریف و ولایتمدار ایران در راهپیمایی 9 دی و به‌ویژه راهپیمایی مردم غیرتمند و ولایتمدار آذربایجان در 8 دی این توطئه ها به کلی خنثی شد.

 


آیت الله شبستری پیام تظاهرات گسترده ملت ایران در نهم دی سال 88 را حفظ و حراست از آرمان های امام و شهدا دانست و افزود: ملت آمدند تا بگویند؛ اگر دشمنان داخلی و خارجی بخواهند کوچکترین جسارتی نسبت به رهبری و مقدسات نظام و اسلام داشته باشند، حتی اگر تمام دنیا هم پشت سرشان باشد، با تمام وجود در مقابل همه آنها ایستادگی خواهیم کرد.

 


عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امیدواریم مردم شریف و با بصیرت آذربایجان مانند سال‌های گذشته در تجمعی که روز 8 دی ماه در محل سه‌راهی مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد، ولایتمداری و بصیرت خود را بار دیگر متجلی کنند و میثاقی دوباره با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشند.

 


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل سیاسی منطقه و جنایات اخیر داعش، اظهار داشت: به لطف خدا و مردم مجاهد مسلمان منطقه داعش نفس های پایانی خود را می کشد و به زودی شاهد اضمحلال این گروهک تروریستی در منطقه و رسوایی حامیان منطقه‌ای و غربی آن خواهیم بود.

 


وی در ادامه با تبریک به آغاز سال 2015 و ولادت مسعود حضرت عیسی(ع)، اظهار داشت: آن رسول خدا همه را به وحدت و یکپارچگی دعوت می کردند و امیدواریم؛ کسانی که ادعای تبعیت و پیروی از آن حضرت را دارند در اعمال خود که نقطه مقابل کردار ایشان بود تجدید نظر کرده و به جنگ افروزی ها و جنایات خود خاتمه دهند.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام واقعیت های اسلام و جمهوری اسلامی ایران را نمی بینند و چنین القا می کنند که اسلام و جمهوری اسلامی دین ضد علم و دانش است، اما هیچ دین و مکتبی به اندازه اسلام به علم و دانش بها نداده است.

 


آیت الله شبستری در پایان با اشاره به موضوع دبیر کلی جامعه روحانیت مبارز و عدم موافقت رهبر معظم انقلاب نسبت به انتقال ایشان به تهران و طومارهای تشکر مردمی که خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده بود، از لطف مقام معظم رهبری و مردم شریف آذربایجان قدردانی کرد و خواستار توقف ارسال طومار ها و بیانیه ها در این زمینه شد./935/پ201/ب4

ارسال نظرات