۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۳۷۴۶۰
امام جمعه محمود آباد:

حماسه نهم دی تجلی روح دیانت بر دل های ملت ایران بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمود آباد با بیان این که ملت ایران در حماسه نهم دی پاسخ محکمی به دشمنان داخلی و خارجی دادند، گفت: حماسه نهم دی نقطه عطفی در جاودانگی اتحاد مردم و رهبری و تجلی روح دیانت بر دل های مردم بود.
حماسه نهم دي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت حماسه نهم دی، این روز را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت دانست و گفت: تاریخ عبرتی  رای خواص است تا از خود مراقبت کنند.

 

خطیب نماز جمعه محمودآباد با بیان این که تربیت دینی بزرگترین سرمایه ای است که والدین به فرزندان خود هدیه می کنند، افزود: بهترین صدقه برای والدین تربیت صحیح فرزندان است.

 

وی با اشاره به این که نخستین گام تربیت در خانه، شناساندن خداوند به اعضاء خانواده و فرزندان است، ادامه داد: همه انسان ها به طور فطری خداشناس هستند  و باید غبار دنیایی را ب نسیم الهی کنار بزنیم.

 

حجت الاسلام موسوی سپس اشاره ای به آغاز سال 2015 میلادی کرد و گفت: ولادت حضرت عیسی(ع) یکی از عجائب نظام خلقت و اراده خداوند متعال است.

 

وی با بیان این که حضرت عیسی(ع) به پیامبر صلح و رحمت معروف است و در مقطعی پا به عرصه گذاشت که انحرافات زیادی در جامعه بنی اسرائیل وجود داشت، ادامه داد: در برسی و عملکرد دینی و معارفی این چهره الهی با سختی هایی همراه شده و آمار حواریون و چهرهای اصلی این نبی الهی نیز نشان از بن بست های ایشان در میان قوم خود بوده است.

 

امام جمعه محمود آباد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که زندگی در پرتو قرآن کریم و در جامعه آرمانی قرآن، همواره با امتحاناتی روبرو است، ادامه داد: در بوته این امتحانات است که روزهایی جلوه گری می کنند که در نگاه اعتقادی و دینی به یوم الله موسوم است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که انقلاب اسلامی پرتوی از شعاع انقلاب قرآنی انبیاء الهی است، گفت: این انقلب عظیم در استمرار نهضت پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) طرح ریزی و اجرایی شده که در استمرار حیات خود با دست اندازها و توطئه های همراه بوده  است.

 

وی با بیان این که نقش مردم و امت تابع امام ولایت در بستر تبعیت از ولایت نخستین تعیین کننده نقش ها در مقابله با فتنه ها است، ادامه داد: این ملت بزرگ در همه صحنه های این انقلاب حضوری اثرگذار و تعیین کننده داشته است.

 

امام جمعه محمود آباد ضمن اشاره به فتنه سال 88 نقش مردم در خاموش کردن این فتنه را بسیار اثرگذار دانست و گفت: نهم دی غلیان شور و شعور یک ملت بزرگ بود که در راستای روشنگری ها و بصیرت افزانی ولی امت به صحنه آمدند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که خناسان به آرزوی تغییرات اساسی در داخل و توقف حرکت های پیش رونده کشور بودند و همه امکانات جاسوسی و حمایتی را در داخل در اختیار فتنه گران گذاشتند، بیان داشت: هدف فتنه گران از بین بردن عتماد مردم به نظام اسلامی و در برابر هم قرار دادن مردم با هم بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: علیرغم تلاش های فتنه گران داخلی و خارجی، اما ملت بزرگ ایران همانند گذشته بار دیگر به صحنه آمدند و با حمایت قاطعانه از نظام اسلامی بساط فتنه گری را در این کشور برچیدند و آرزوی خارجیان را در توبره ریخته و به زباله دان تاریخ انداختند.

 

وی با بیان این که تاریخ عبرتی بزرگ و درس آموز برای خواص به جهت مراقبت و جلوگیری از لغزش است، تصریح کرد: هرکسی در هر مقامی از اصل انقلاب و ولایت بلغزد از دائره نظام اسلامی به یقین خارج خواهد شد.

 

امام جمعه محمود آباد با بیان این که ملت ایران در حماسه نهم دی پاسخ محکمی به دشمنان داخلی و خارجی دادند، افزود: حماسه نهم دی نقطه عطفی در جاودانگی اتحاد مردم و رهبری و تجلی روح دیانت بر دلهای مردم است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات