۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۳۷۴۷۸
امام جمعه اردبیل:

9دی روز وحدت سلایق سیاسی در دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل، 9 دی را روز وحدت و هماهنگی سلایق سیاسی در دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی دانست و گفت: در این روز مردم فهیم ما متوجه حضور دشمن شده و دندان طمع دشمن را کشیدند و با بصیرت خود حماسه‌ای را خلق کردند که همواره ماندگار خواهد ‌ماند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل، با اشاره به 9 دی به عنوان تجدید بیعت ملت ایران اسلامی با ولایت فقیه، خاطرنشان کرد: امتیاز بزرگ انقلاب ایران هنر و توانایی عبور آن از بحران های بزرگ و سنگینی است که می تواند هر انقلابی را به راحتی به زانو در آورد.

 

وی 9 دی را روز بصیرت ملت و روز یأس دشمنان دانست و گفت: دشمن همیشه به انتخابات به عنوان یک ظرفیت برای به هم ریختن انسجام داخلی جمهوری اسلامی نگاه می کند در حالی که ملت ایران اسلامی با حضور بی نظیر خود و اتحاد و یکپارچگی دشمنان را در تمام انتخابات ها مایوس کرده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، تصریح کرد: دشمنان گاه با شعارهای جذاب و وعده‌های غیرواقعی می خواهند تا ملت را به خیابان‌ها کشانده و به اهداف شوم خود دست یابند تا اقدام قانونی با خشونت تبدیل به بی‌نظمی وبی‌قانونی شود.

 

امام جمعه اردبیل، اظهار داشت: در هر انتخاباتی ممکن است عده ای به آن اعتراض داشته باشند که این اعتراض باید با روش قانونی انجام شود ولی متاسفانه عده‌ای بعد از انتخابات و اعلام نتایج توفانی از اعتراض و شکایت به راه می‌اندازند و با فاصله گرفتن از قانون سعی می‌کنند خواسته خود را برتر از قانون دانسته و اغتشاش برپا کنند.

 

وی افزود: همواره باید در تمام شئون جامعه به ویژه در انتخابات قانون را فصل ‌الخطاب دانسته و بدانیم که دموکراسی و قانون لازم و ملزوم یکدیگر هستند و جدایی این دو سبب می‌شود که جامعه از دیکتاتوری سر در بیاورد و اگر به یک امر قانونی اعتراض داشته باشیم این اعتراض نیز با روش قانونی انجام شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، خاطرنشان کرد: شرکت 85 درصدی مردم در انتخابات سال 88 دشمن را به طور کامل مایوس و متحیر کرد ولی خروج از راهکارهای قانونی برای اعتراض دشمن را به شدت امیدوار کرد تا اهدافش را پی بگیرد.

 

خطیب جمعه  اردبیل افزود: مردم فهیم ما اعم از دو جناح و دو طرف انتخابات فورا متوجه حضور دشمن شده و دندان طمع دشمن را کشیدند و با بصیرت خود حماسه‌ای را خلق کردند که همواره ماندگار خواهد ‌ماند.

 

نماینده ولی فقیه در استان، گفت: روز 9 دی متعلق به سلیقه سیاسی خاصی نیست، بلکه روز ملت ایران، روز وحدت و هماهنگی تمام سلایق سیاسی است که ملت ما با دشمن شناسی و وقت شناسی نشان داد که به راحتی می‌توان خباثت دشمن را خنثی کرد.

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: در روز 9 دی ملت ایران اسلامی ثابت کرد که مدافع آرمان ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به دشمن اجازه دست اندازی و دخالت در کشور را نمی دهد.

 

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: روز 9 دی را باید یک رفراندوم ملی در دفاع از قانون، نظام و رهبری دانست و استکبار جهانی از همان روز کینه ملت ما را به عنوان رمز مقاومت به دل گرفته و تحریم‌های بسیار زیادی را در انتقام دشمن از ملت ما جزو مقاصد خود دانسته است.

 

دست یابی به مقام های معنوی با توسعه سنت حسنه وقف

 

امام جمعه اردبیل همچنین باگرامیداشت هفته وقف گفت: افراد توانگر که آتیه خود و فرزندانشان تامین است باید با وقف بخشی از دارایی های خود در کارهای انسان دوستانه شرکت کنند.

 

وی افزود: وقف سنت حسنه ای است که واقفان به واسطه آن به مقام های معنوی عظیمی دست می یابند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی اظهار کرد: کارهای پسندیده زیادی با وقف در جامعه انجام می شوند که از جمله آنها می توان به ساخت مراکز دانشگاهی، درمانی و موسسه های خیریه دیگر اشاره کرد و آثار مفید چنین کارهایی برای همیشه جاری بوده و پاداش معنوی آن نیز برای واقف مستمر می باشد.

 

قرارگاه خاتم الانبیا با حضور خود سعی در خنثی کردن تحریم ها دارد

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به خدمات سپاه و بسیج در عرصه سازندگی به ویژه تلاش قرارگاه خاتم‌الانبیا در پیشرفت‌های کشور گفت: در حالی که دشمنان تجهیزات و امکانات بسیار زیادی را در توسعه این کشور تحریم کرده بودند، این قرارگاه خاتم‌الانبیا بود که با ورود خود سعی کرد تا دسیسه دشمنان در توقف اجرای پروژه‌ها خنثی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، بیان داشت: دو مجموعه شامل قرارگاه خاتم الانبیا و موسسه برکت کمر تحریم‌ها را شکسته‌اند و با تمام توان در عرصه سازندگی حضور پیدا کرده و بازوی اجرایی دولت به شمار می‌روند.

 

وی تقدیر معاون رییس جمهور را از خدمات قرارگاه خاتم الانبیا یادآور شد و گفت: در پایتخت انرژی ایران عسلویه این قرارگاه به رقم تحریم دشمن بدون نگاه انتفاعی و اقتصادی حرکتی را در احداث پالایشگاه‌ها، نیروگاه و سکوهای نفتی به وجود آورده که در تاریخ این کشور بی‌نظیر است.

 

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، با انتقاد از کسانی که این خدمات را نادیده گرفته و در لباس دشمن سعی می‌کنند فعالیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا را نادیده بگیرند گفت: باید منصف بود و حقیقت را در توانمندی‌های چنین مجموعه‌هایی به نظاره نشست./937/پ201/ب4

ارسال نظرات