۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۳۷۵۰۸
مدیر حوزه علمیه گلستان مطرح کرد؛

کاهش مشکلات مدارس علمیه با تشکیل مدیریت‌های استانی

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه گلستان با اشاره به مشکلات مدارس علمیه پیش از شکل گیری مدیریت های استانی گفت: اصل تشکیل مدیریت‌های استانی به رفع مشکلات و برخی آشفتگی‌ها در مدارس کمک زیادی کرده است.
حجت الاسلام ملکي، مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه گلستان امروز در جلسه مشترک اعضای کارگروه ارزیابی و نظارت حوزه علمیه در گرگان ضمن خیر  گرامیداشت هفته وحدت و حلول ماه ربیع الاول گفت: ارزیابی برای هر مجموعه ای فرصتی است که باید قدر آن را بداند. عدم ارزیابی سبب بروز مشکلات و کمی و کاستی خواهد شد.

 

حجت الاسلام ملکی با اشاره به مشکلات مدارس علمیه پیش از شکل گیری مدیریت های استانی ادامه داد: پیش از تشکیل مدیریت های استانی جز چند مدرسه در مرکز استان مابقی مدارس با مشکلات بسیاری رو برو بودند اما به خوشبختانه در این چند سال مشکلات تا حد زیادی کاهش پیدا کرد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که البته هنوز مشکلات به طور کامل رفع نشده است، افزود: اصل تشکیل مدیریت‌های استانی به رفع مشکلات و برخی آشفتگی‌ها در مدارس کمک زیادی کرده است.

 

وی با بیان این که عدم وجود افراد آشنا به مسائل مدیریتی یکی از خلأها و کمبودهای اساسی در مدارس علمیه است، تصریح کرد: تشکیل مرکز تخصصی گزینش و تربیت مدیر برای مدارس علمیه امری ظروری به نظر می‌رسد.

 

نماینده دفتر برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه نیز در این جلسه با بیان این که کارگروه ارزیابی و نظارت در سال 92 طبق نظر مدیر حوزه های علمیه آیت الله بوشهری تشکیل شده است، گفت: این کارگروه برای بررسی و رفع مشکلات مدیریت های استانی تاکنون از 14 استان بازدید به عمل آورده است.

 

حجت الاسلام جباری افزود: پس از بازدید از مدارس علمیه استان، کارشناسان کارگروه، مشکلات مدارس علمیه را به شورای معاونان حوزه های علمیه رسانده و تصمیمات لازم در آن شورا اتخاذ خواهد شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: پس از انجام ارزیابی های لازم از مدارس علمیه گلستان در جلسه ای با مدیر و معاونان مدیریت حوزه علمیه استان جمع بندی لازم صورت خواهد گرفت.

 

گفتنی است، همچنین در جلسه ای دیگر با حضور مدیران مدارس علمیه استان، مشکلات آنها بررسی و شیوه مدیریت صحیح از سوی کارشناسان کارگروه به آنان ارائه خواهد شد./1315/پ203/ب1

ارسال نظرات