۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۲۳۷۵۱۵
استاد حوزه علمیه:

گناه خط قرمز اسلام در زندگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم خط قرمز اسلام را گناه دانست و گفت: اگر انسان در برابر گناه و مخالفت با خداوند ترمز کند، به یقین شیرینی این خودداری در دنیا به او چشانده می شود، برخی از علماء و عرفا با این خودداری به بهترین درجات قرب الهی رسیدند.
حجت الاسلام فرشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی فرشاد، استاد حوزه علمیه قم، امشب در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) به تبیین مسأله ضرورت اطاعت از خداوند و دوری از گناه پرداخت.

 

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به آیه«فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ‌ إِن کُنتُمْ لَا تَعْلَمُون» گفت: دین اسلام برای فراگیری علم و اهل سؤال بودن انسان سفارش های فراوانی کرده است.

 

این مبلغ دینی با اشاره به اهمیت فراگیری علم از دیدگاه رسول اکرم(ص)، افزود: حضرت در جواب به سؤال جوانی که خواستار انجام بهترین کارها در روزهای آخر عمر خود شده بود، فرمودند که در این چند روز به فراگیری علم و مطالعه مشغول باش.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود، به روایتی از امام علی(ع) در زمینه اطاعت الهی اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت فرمودند که اطاعت الهی واجب بوده اما واجب تر از آن، گناه نکردن و دوری از مخالفت با خداوند است.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به علم بالای امام علی(ع)، ادامه داد: حضرت فرمودند که من می توانم بر اساس کتاب های دیگر ادیان به پیروان آنها پاسخ صحیح بدهم، با وجود این علمیت امام علی(ع) ایشان را خانه نشین کردند.

 

وی با بیان این که در تمام کارها باید خواسته های خداوند در نظرگرفته شود، ابراز داشت: اطاعت از خداوند در خوراک، پوشاک، تحصیل، کار و دیگر اقسام زندگی انسان باید جاری باشد، باید توجه داشت که فقط در حالت گرفتاری نباید به خداوند مراجعه کرد، انسان باید در تمام فراز و نشیب های زندگی مطیع خداوند باشد.

 

حجت الاسلام فرشاد خط قرمز اسلام را گناه دانست و خاطرنشان کرد: اگر انسان در برابر گناه و مخالفت با خداوند ترمز کند، به یقین شیرینی این خودداری در دنیا به او چشانده می شود، برخی از علماء و عرفا با این خودداری به بهترین درجات قرب الهی رسیدند.

 

وی در پایان با بیان این که خواندن احوالات علماء سبب تحول در انسان می شود، یادآور شد: اگر انسان لذت ترک گناه را درک کند، به یقین به مخالفت با خداوند مبتلا نمی شود./1323/پ201/ف

 

ارسال نظرات