۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۲۳۷۵۴۳

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله غیوری در زادگاهش

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت‌الله غیوری شب گذشته با سخنرانی نماینده ولی فقیه در نجف آباد و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
آيت الله غيوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در مراسم هفتمین روز بزرگداشت آیت‌الله غیوری، برپایی مراسم گرامیداشت و یادبود علما را تجلیل از ارزش های جامعه و از مصادیق قطعی تعظیم شعائر الهی بیان داشت و گفت: در روایات و کلام معصومان پیامبر اکرم(ص) زیارت و مصافحه با یک عالم را هم ردیف مصافحه و زیارت خودشان دانسته اند و حضرت علی(ع) تکریم یک عالم را همانند تکریم خداوند بیان کرده اند.

 

 

وی ثمرات برپایی چنین مجالسی را تدبر و تنبه افراد بیان کرد و افزود: برپایی یکی از همین مجالس سبب شد تا شخصی چون آیت الله غیوری براثر سخن یک واعظ با وجودی که دانش آموزی ممتاز بود، درس را رها کرده و وارد حوزه علمیه شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی با اشاره به شرح صدر به عنوان یکی از صفات برجسته پیامبر اکرم(ص) گفت: از عوامل عزت و کرامت انسانی که همه دشمنان در پی از میان بردن نامش هستند، طبق آیات الهی شرح صدر است و تا فردی نتواند بعثت و تحولی در درون خود ایجاد کند، هیچ گاه نخواهد توانست در دنیای بیرون تحول ایجاد کند.

 

وی در ادامه بیان داشت: وجود شرح صدر در پیامبر اکرم(ص) سبب شد که نه تنها نام آن حضرت در میان آسمانیان بلکه بزرگی ایشان تمام عالم را در بر گیرد و این عظمت الهی حتی تا فراسوی مرزهای دنیای اسلام نیز گسترده شده است و نامی چون نام محمد برترین اسم در جهان است.  

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد گام دوم در رسیدن به مقام رسالت را، تحمل سختی ها بیان داشت و افزود: خداوند در آیه «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا» تحمل مشکلات را همان آسانی و گشایش بیان کرده است و خداوند نفرموده است که بعد از تحمل هر سختی، گشایش به سراغ شما می آید بلکه سختی ها و مشکلات خود گشایش و راحتی انسان در دنیا است.

 

وی در ادامه درباره شخصیت آیت الله غیوری افزود: این عالم وارسته مصداقی عینی در زمان حال از نظر ویژگی‌های اخلاقی بود که خداوند در آیات قرآن اشاره کرده است و گام نهادن در راه رضای خدا و دوری از هوای نفس سبب شد تا خداوند نام او را در سراسر این کشور مطرح کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی خدمت به محرومان را از ویژگی های بارز آیت الله غیوری برشمرد و گفت: مهر، محبت و صفای ایشان چنان بود که به گفته شاهدان هر نامه، درد و دل و مشکلی را تا حد توانش برطرف می کرد.

 

وی خوش فکری آیت الله غیوری را از دیگر ویژگی‌های آن مرحوم بیان داشت و افزود: آیت الله غیوری بعد از ورود به تهران و ساخت مسجد در کنار آن کتابخانه، مدرسه، یتیم خانه و قرض الحسنه احداث کردد و از دیگر فعالیت های وی تأسیس مهدقرآن کریم و مجموعه مدارس رستگاران در مناطق مرزنشین ایران بود.

 

امام جمعه نجف آباد در پایان گفت: وجود چنین افرادی که با اخلاص، همت و تربیت درست وارد عرصه اجتماع می شوند، سبب گسترش انقلاب در سراسر جهان خواهد شد./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات