۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۲۳۷۵۴۷
مدیر مؤسسه راهبری حق پژوهی:

دین شناسی از ویژگی های خانواده برتر اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر موسسه راهبری حق پژوهی در حرم مطهر رضوی با بیان این که دین شناسی از ویژگی های خانواده ممتاز و برتر اسلامی است، گفت: سایر ویژگی های خانواده برتر چون رفاقت و مودت در دل دین شناسی نهفته است.
حجت الاسلام مرتضي امين نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی امین نیا، مدیر موسسه راهبری حق پژوهی، شامگاه گذشته در رواق امام خمینی(ره)  با تبیین «ویژگی های زندگی برتر و ممتاز» اظهار کرد: لطف رحمانی خداوند شامل همه موجودات می شود اما لطف رحیمی خداوند شامل افرادی خاص است. 

وی با اشاره به دین شناسی خانواده تصریح کرد: منظور از دین شناس یعنی اهمیت دین برای افراد و صرف کردن وقت و هزینه برای فراگیری آن، اگر کسی دین را بشناسد؛ سبک و شیوه زندگی اش دینی می شود.

حجت الاسلام امین نیا افزود: زن و شوهر و فرزندان وظایف و مسؤولیت های خود را درک کرده و براساس دین به آن ها عمل می کنند و این خانواده را به عنوان خانواده برتر و ممتاز می شناسیم.

 

 

مدیر موسسه راهبری حق پژوهی گفت: همچنین خداوند به این خانواده «رفق» عنایت می کند؛ اعضای خانواده با هم رفیق و به یکدیگر علاقه مند می شوند و سایر ویژگی ها در دل دین شناسی نهفته است که از نشانه های دین شناسی محبت، محبوبیت و مودت در خانواده است.

 

 

حجت الاسلام امین نیا تاکید کرد: هرچه انسان دیندارتر باشد محبت و محبوبیتش در خانه بیشتر می شود که از جمله الطاف خداوند ایجاد محبت در دل دختر و پسر به محض جاری شدن خطبه عقد است، از لطف های پروردگار است که یکی را جنس خود انتخاب کرد تا با آن به آرامش برسد.

 

 

استاد و پژوهشگر فرق و ادیان ابراز کرد: متأسفانه امروز به فرزندان خود همسرداری یاد نداده ایم زیرا برای فراگیری علوم جغرافیایی، فیزیک و شیمی و زبان انگلیسی وقت و هزینه صرف کرده ایم و حال کاربرد دانستن ارتفاع قله هیمالیا و آشنایی با مدیترانه در زندگی فرزندان ما چه نقشی دارد این می شود که دختران ما شوهر داری و پسران ما همسر داری بلد نیستند.

 

 

وی افزود: تمام انتظارات آنان را برآورده و امکانات اینترنت پرسرعت، لپ تاپ، ماهواره و تبلت را در اختیارش قرار دادیم اما برنامه های مناسب برایشان نگذاشتیم و طریقه استفاده اش را به خودش واگذار کردیم و علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

 

 

مدیر موسسه راهبری حق پژوهی گفت: آشنایی های قبل از ازدواج مورد پسند دین اسلام نیست که از عوامل آمار طلاق نیز به شمار می رود، شک و تردید نسبت به هم با توجه به روابط گذشته مثل خوره به جان هردو می افتد و کم کم نمی توانند ادامه زندگی دهند.

 

 

حجت الاسلام امین نیا تصریح کرد: 83 در صد ازدواج های خیابانی منجر به طلاق شده است 17 درصدی هم منجر به این حلال ناپسند نشده وجه جامعه شناختی آن را می توان وجود فرزند، مدیریت و مسؤولیت برای طرفین دانست نه رضایت کامل از زندگی.

 

 

سخنران حرم مطهر رضوی تاکید کرد: همسر را برای پسر باید مادر انتخاب کند زیرا زنان نسبت به زنان بهتر می توانند شناخت پیدا کنند و ضریب اشتباه آنان در انتخاب همسر مناسب کمتر است.

 

 

وی در بخش دیگر سخنانش ابراز کرد: وقتی مرد با مهربانی به صورت زنش نگاه می کند، زن هم با مهربانی به صورت شوهرش نگاه می کند خدا هم با رحمت به این دو نگاه می کند و رحمتش را شامل آن ها می کند، متأسفانه از بدبختی های جامعه ما این است که زن و مرد در خانه فرصتی برای نگاه کردن به هم ندارند زیرا مردان تا در سه شیفت به اصطلاح برای رفاه خانواده دیروقت مشغول کار هستند و وقتی به خانه می رسند، خسته و زنان هم سرگرم برنامه های مختلف روز جامعه هستند.

 

 

حجت الاسلام امین نیا تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های اهل بهشت نگاه های متقابل است هر طور زن به شوهرش نگاه کند خدا هم همانطور به او و هرگونه مرد به زنش نگاه کند خدا هم همانطور به او نگاه می کند.

 

 

وی افزود: مصاحفه کردن (دست دادن) زن و شوهر هیچ گونه خلاف عفت نیست حتی جلوی فرزندان، سبب ریختن گناهان زن و شوهر از انگشتانشان می شود تا لحظه ای که دستانشان را از هم جدا کنند.

 

 

حجت الاسلام امین نیا خاطرنشان کرد: بهترین مردم خوش اخلاق ترین و مهربان ترین آن ها مخصوصاَ نسبت به خانواده است که خداوند به آن ها عمر طولانی و رزق و روزی زیاد عنات می کند./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات