۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۳۷۵۵۵
امام جمعه زاهدان:

حماسه 9 دی بصیرت ملت ایران را به رخ جهانیان کشید

خبرگزاری رسا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مردم با بصیرت در نهم دی به شکلی فراگیر در برابر فتنه ایستادند و انقلاب دیگری را رقم زدند.
 امام جمعه زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، گفت: افشای نیکی مردم و کتمان بدی و زشتی مردم بخشی از سیره ائمه اطهار بود.

 

 

امام جمعه زاهدان ادامه داد: چگونه ممکن است انسان در برابر امامان معصوم تسلیم و خاضع نباشد در حالی که درنده‌ترین حیوانات در پیشگاه اولیای خدا از خود خشوع و خضوع نشان می‌دهند.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 88 اظهار داشت: حضور چهل میلیونی ملت مسلمان ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 نمود ارزنده الهی و سرمایه‌ای عظیم برای نظام بود.

 

آیت الله سلیمانی بیان کرد: دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری جزو حساس‌ترین دوره‌ها از لحاظ زورآزمایی کاندیداها در تصاحب و تصرف آرای مردم بود از یک سو فردی با شعارهای انقلابی و همگن با امام امت و رهبر معظم انقلاب و در سوی دیگر فردی با پیشینه اجرایی و سابقه دلبستگی به امام راحل رقابتی تنگاتنگ را رقم زده بودند.

 

وی تأکید کرد: هر دو عنوان برای امت ما پرجاذبه بود بر همین اساس حضور ملت در پای صندوق‌های رأی را بسیار پرشور دیدیم این حضور غرورآفرین برای هیچ یک از ناظرین با داشتن نگاه دوستانه و یا بدخواهان با داشتن نگاه بدخواهانه جای تردید باقی نگذاشت.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: منبع جوشش حضور مردم ایمان دینی آنان بود که توانست آنان را بسیج کند و به انجام وظیفه دینی و عمل صالح فراخوانَد.

 

وی خاطرنشان کرد: آرای بخش زیادی از مردم به فرد نبود بلکه به نظام و حمایت از انقلاب و رهبری آن بود آنان چشم دشمنان را کور کردند دشمنانی که در عرصه‌ای وسیع، جو آلوده‌ای را به راه انداختند تا مردم را از رأی دادن منصرف کنند.

 

وی اضافه کرد: حضور مردم را باید یک سرمایه عمومی و بیت المال محسوب کرد اگر این نگاه مدنظر قرار می‌گرفت در سطح جامعه شاهد دعوا و نزاع نبودیم غفلت و بی‌توجهی، لایه‌ غلیظی از تلخ‌کامی را به وجود آورد و آهنگ ناموزون تقلب را از سوی کسانی که خود را وابسته به نظام می‌دانستند و از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده بودند سر داد.

 

آیت الله سلیمانی گفت: فتنه 88 نه تنها در بخش‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی ایجاد خطر کرد بلکه بر روی اعتقادات مردم پا گذاشت هتک حرمت به روز عاشورا و امام حسین(ع)، روز قدس، امام امت و رهبر معظم انقلاب توسط عناصر آشوب طلب داخل و خارج از کشور صورت گرفت اما مردم با بصیرت در نهم دی به شکلی فراگیر در برابر این توطئه ایستادند و انقلاب دیگری را رقم زدند که این دفاع جانانه از نظام و اسلام جای تقدیر فراوان دارد./831/پ202/ب

ارسال نظرات