۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۳۷۵۶۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

موضوعات وقف نیازمند بازشناسی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اهمیت وقف گفت: ضرورت دارد تا در زمینه موضوعات وقف بازشناسی صورت گیرد.
نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، صبح امروز، در نشست تخصصی وقف با حضور ائمه جماعات استان با اشاره به این که برخی اعمالی که انسان انجام می دهد از ملحقات است، گفت: صدقه جاریه از ملحقات اعمال انسان است.

وی با بیان این که وقف نوعی ایثار مالی است، افزود: این عمل ادامه پیدا می کند و ملحق به انسان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که وقف از موضوعات دینی و سنت اسلامی است، عنوان داشت: وقف دارای ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی است.

وی با تأکید بر این که بر همه ی ابعاد وقف باید توجه شود، تصریح کرد: تاکنون بعد فقهی وقف در کتاب ها مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به آثار و فواید وقف باید در راستای موضوعات وقف بازشناسی صورت گیرد.

وی با تأکید بر این که باید کار علمی گسترده ای در ابعاد گوناگون وقف انجام شود، افزود: باید وقف از بعد تاریخی، اجتماعی، اقتصادی و تربیتی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بیان داشت: فعالیت فرهنگی و تبلیغی در مورد وقف مسأله ای ضروری است باید برای ایجاد وقف تلاش کرد.

وی با بیان این که باید آثار و فواید وقف را برای مردم بازگو کرد، تبیین احکام وقف و مسائل شرعی وقف را مسأله ای ضروری دانست.

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر انجام تحقیقات علمی در مورد وقف عنوان داشت: انجام عمل وقف باید طبق نیت واقف باشد؛ چراکه اساس کار این است.

وی با بیان این که این اعمال برای حفظ اموال وقف است، افزود: همان‎گونه که احیای موقوفات اهمیت دارد، حفظ و نگهداری این اموال نیز دارای اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر این که باید در ایجاد وقف جدید و موضوعات وقف جهت دهی صورت گیرد، یادآور شد: روحانیت پرچم دار انجام کار خیر است.

وی با اشاره به تشکیل انجمن خیران مدرسه ساز یادآور شد: در این زمینه صلاح خویش را از دست داده و اکنون از این انجمن کمک می گیریم که باید این مسأله مورد توجه قرار گیرد و روحانیت در این زمینه تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به نقش حوزه ها و مدارس علمیه بیان داشت: باید روحانیت در زمینه ایجاد وقف در راستای مسائلی که اثر دینی و تربیتی دارد جهت دهی کند./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات