۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۳۷۵۹۹

ثبت بیش از 40 وقف جدید همزمان با هفته وقف در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت بیش از 40 وقف جدید همزمان با هفته وقف در خراسان جنوبی خبرداد و گفت: هفته وقف در خراسان جنوبی برکات بسیار زیادی در زمینه بهره وری موقوفات با خود به همراه داشته است.
حجت الاسلام محمد طاهر گرايلي مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که ماه ربیع الاول ماه شادی اهل بیت(ع) است و امام صادق(ع) می فرمایند هرکس این ماه را به من بشارت دهد جایگاهش در بهشت است، گفت: ماه ربیع الاول ماه ولادت رسول اکرم(ص) و ماهی است که خداوند بزرگترین نعمت خود یعنی نعمت ولایت را به وسیله پیامبر خاتم بار دیگر به انسان یادآوری کرده و آن را به بهترین شکل بر انسان عرضه داشته است.

 

وی افزود: کرامت انسان به وسیله رسول اکرم(ص) زنده شد و ایشان در پناه ولایت مسیر کمال انسان را هموار کرده و با دستورات اسلام از جمله وقف مسیر رشد و راه های میانبر سعادت را به ما نشان داد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که هفته وقف به خوبی توانست کارکردهای این سنت حسنه را به مردم معرفی کند، ادامه داد: نباید معرفی سنت حسنه وقف به یک هفته محدود شود بلکه باید تمامی مردم و رسانه های گروهی برای معرفی این سنت حسنه در جامعه تلاش کنند.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که همزمان با هفته وقف در استان بیش از 40 وقف جدید ثبت شده است، تصریح کرد: این وقف ها در حوزه های گوناگونی بوده که این موضوع حکایت از افزایش توجه و آگاهی مردم به نیازهای روز جامعه دارد.

 

وی با بیان این که در هفته وقف بازدید مردم از موزه وقف خراسان جنوبی بسیار خوب بوده است، تاکید کرد: مردم در این موزه با نخستین موقوفات و نذرهای مردم در استان آشنا شدند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر وقف های قرآنی در استان در مقایسه با سال های گذشته گسترش چشمگیری داشته و در حال حاضر سازمان اوقاف برای افزایش بهره وری موقوفات و احیای آن ها نیازمند همکاری مردم استان است.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به این که وقف در حوزه های فرهنگی از جمله وقف های بسیار خوب است، افزود: از آن جایی که در مباحث فرهنگی با کمبود اعتبار روبه رو هستیم مردم می توانند با وقف در این حوزه زمینه انجام بسیاری از فعالیت های فرهنگی و موثر دینی را در جامعه فراهم کنند.

 

 

وی با اشاره به این که در ماه ربیع الاول هم برنامه های ویژه ای در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان جنوبی اجرا خواهد شد، یادآور شد: همزمان با سالروز نهم دی، همایش بصیرت در جوار تمامی امامزادگان استان با هدف ومعرفی فرهنگ ولایت و جایگاه آن در اسلام با حضور گروه های مردمی برگزار خواهد شد و همچنین سازمان اوقاف با حضور مبلغان در میان مردم اهمیت فرهنگ ولایت و ولایت پذیری را برای آن ها تشریح خواهد کرد./968/ت302/ب5

 

 

ارسال نظرات