۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۳۷۶۱۹
هشتم دی ماه؛

آغاز سی وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: سی وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در این استان، هشتم تا یازدهم دی ماه در مشهد برگزار می شود.
نشست خبري مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی صبح امروز در نشستی مطبوعاتی، حماسه 9 دی را نشان دهنده پیوند عمیق مردم ایران با آرمان‌های ولایت فقیه در جامعه اسلامی دانست و گفت: مردم مشهد در 8 دی ماه اعتراض خود را نسبت به توهین به ولایت فقیه نشان دادند.

 

وی در ادامه با اشاره به سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف، تصریح کرد: شعار این دوره از مسابقات، «مدیریت جهادی با تأسی به قرآن کریم» است.

 

وی با اشاره به این که سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم 8 تا 11 دی ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود، افزود: رهبر معظم انقلاب بار‌ها تاکید کرده‌اند که انس با قرآن در جامعه اسلامی باید افزایش پیدا کند و بر این اساس مسؤولیت برگزاری مسابقات به استانداران سراسر کشور سپرده شد.

 

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد با تاکید بر این که افتتاحیه مسابقات، 8 دی ماه راس ساعتهشت  صبح در مسجد حضرت سجاد(ع) برگزار می‌شود، تصریح کرد: اختتامیه این دوره از مسابقات نیز 11 دی ماه در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به این که در این دوره از مسابقات 346 نفر به مرحله استانی راه پیدا کرده‌اند که 189 نفر خواهر و 157 نفر برادر هستند، تصریح کرد: در حاشیه این دوره از مسابقات برنامه‌هایی از جمله حلقه‌های مهدویت، زیارت حرم رضوی، قرعه کشی روزانه و مسابقات ورزشی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی گفت: نمایشگاه عفاف و حجاب نیز در حاشیه این دوره از مسابقات برگزار می‌شود و اساتید راهنما و داوران برجسته کشوری نیز بر این دوره از مسابقات نظارت دارند.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: به دلیل حساسیت‌های بسیار زیادی که وجود دارد بخش برادران در سه مرحله برگزار می‌شود. این دوره از مسابقات قرآنی به صورت زنده از سایت اوقاف خراسان رضوی پخش می‌شود و در حاشیه این مسابقات 25 محفل قرآنی در سطح شهر مشهد مقدس برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به برگزاری 80 جلسه در سطح استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: 278 هزار 883 نفر در این دوره از مسابقات که شامل طرح شکوفه‌ها می‌شود شرکت کرده‌اند که از این تعداد 121 هزار 90 نفر را برادران تشکیل می‌دهند و 166 هزار 793 نفر را خواهران تشکیل می‌دهند.

 

وی با اشاره به اینکه در مرحله مقدماتی بیش از 32 هزار نفر شرکت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در مرحله شهرستانی 674 هزار نفر از طرف مؤسسات قرآنی، 17 هزار 360 نفر از جلسات قرآنی، 1424 نفر از سوی حوزه‌های علمیه، 19193 دانش آموز، 1424 نفر اتباع خارجی، 4734 نفر از کمیته اداری و 3298 نفر از کمیته دانشجویی در مرحله مقدماتی شرکت داشته‌اند.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد تأکید کرد: با همراهی رسانه ها مسابقات قرانی باید تبدیل به یک رویداد قرآنی بزرگ شود./930/د101/ب5

ارسال نظرات