۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۳۷۶۳۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

حضور روحانیت سبب کاهش مشکلات در مناطق مختلف است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به کاهش مشکلات مردمی در مناطقی که مبلغان و روحانیان حضور دارند، گفت: در هر جایی که مبلغ و روحانی بوده مشکلات در آن مناطق به حداقل رسیده است.
حجت الاسلام اذن الله خدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام اذن الله خدایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، امروز در جلسه شورای تبلیغ زنجان، با اشاره به راه اندازی سامانه سجام در کشور و در استان زنجان، گفت: سامانه سجام در راستای ساماندهی هر چه بهتر مبلغان در سراسر کشور و در استان راه اندازی شده و هدف از آن انسجام و هدف بخشی به امر تبلیغ است.

 

وی در ادامه افزود: تلاش می‌شود در سطح کشور امر تبلیغ به بهترین شکل ممکن صورت گیرد چرا که هر جا روحانی و مبلغ بوده در آنجا آمار ناهنجاری های اجتماعی به حداقل رسیده است از این رو مبلغان و روحانیان نقش بسزایی در ترویج فرهنگ دینی دارند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با اشاره کاهش مشکلات در مناطقی که مبلغان در آن حضور داشتند خاطر نشان کرد: در هر جایی که مبلغ و روحانی بوده مشکلات در آن مناطق به حداقل رسیده است.

 

حجت‌الاسلام خدایی در ادامه به بررسی اهمیت نقش تبلیغ در جامعه اسلامی پرداخت و تصریح کرد: تبلیغ از اول خلقت بوده و هدف از آن هدایت انسان به سوی خداوند است از این رو باید تلاش کرد تا فرهنگ اهل بیت(ع) که وسیله ای است برای رسیدن به خدا، در جامعه ترویج داده شود.

 

این مسؤول در ادامه با بیان این که امسال سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به راه اندازی سامانه سجام برای ساماندهی مبلغان کرده است گفت: امید است با راه اندازی این سامانه، شاهد توسعه هر چه بهتر فرهنگ دینی در سطح جامعه باشیم.

 

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی هفته وحدت و اهمیت آن تأکید کرد: در اربعین حسینی امسال تمام مسلمانان شیعه و سنی با یکپارچگی در سوگ امام حسین(ع) عزاداری کردند و این خود، نشان دهنده وحدت بین شیعه و سنی است که اگر این وحدت بین مسلمانان نباشد دشمن بین مسلمانان تفرقه افکنی خواهد کرد بنابراین باید وحدت بین مسلمانان تقویت شود.

 

در ادامه این جلسه، یوسف اماملو، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان به تشریح بخش های مختلف سامانه سجام پرداخت و گفت: تا به امروز پرونده 150 نفر از مبلغان در سامانه سجام درج شده و با تشکیل دو کارگروه ویژه برادران و خواهران تلاش می‌شود تا وضعیت سایر افراد نیز مشخص و در سامانه درج شود. /949/پ202/ب4

ارسال نظرات