۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۳۷۶۴۴

دومین همایش زائران عمره تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش توجیهی آموزشی زائران عمره 94-93 تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار می شود.
تشرف به مکه

امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: دومین همایش توجیهی آموزشی زائران عمره 94-93 تبریز که تاریخ تشرف آنان از مورخ چهارم بهمن تا بیستم اسفند ماه سال جاری است، از ساعت 9 تا 12 روز جمعه مورخ 26 دی در محل سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

 


وی با بیان این‌که این همایش با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این همایش، توضیحات و تذکرات لازم برای برگزاری هرچه بهتر اعمال مناسک عمره به زائران ارائه می شود و ایشان به صورت عملی و نمادین با نحوه انجام اعمال عمره مفرده آشنا می شوند.

 


روحی ادامه داد: دست‌اندرکاران این همایش، با بازسازی نمادین کعبه با استفاده از ماکت حجر اسماعیل، صفا و مروه، به‌صورت نمادین اعمال، طواف، نماز طواف، نماز نسا، تقصیر، سعی بین صفا و مروه، نماز جماعت در مسجدالحرام و ... را به‌جا می آورند و زائران از نزدیک با چگونگی انجام این اعمال آشنا می شوند.

 


مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امسال زائران زیارت عمره از استان در دو مرحله به سرزمین وحی اعزام می شوند، اظهار داشت: در مرحله اول که تا 20 اسفند ادامه دارد 16 هزار و 354 نفر زایر در قالب 116 کاروان از طریق هواپیمایی ماهان و عربستان از تبریز به شهرهای جده و مدینه اعزام می شوند.

 


وی با بیان این‌که نخستین کاروان عمره استان به ظرفیت 295 نفر با پرواز عربستان به سرزمین وحی مشرف شدند، افزود: مرحله دوم از 20 اسفند ماه آغاز و تا اواخر خرداد سال آینده (هفت شعبان) ادامه می یابد. در مرحله اول اعزام عمره مفرده تا اولویت 600 برای تکمیل ظرفیت کاروان های آذرماه دعوت شدند که هم اکنون این کاروان ها تکمیل شده است.

 


روحی ملکی با بیان این‌که در دوره قبل 34 هزار و 231 نفر در قالب 239 کاروان با 118 پرواز از تبریز به سرزمین وحی مشرف شدند، گفت: توصیه می شود متقاضیان صرفا برای نوروز برنامه ریزی نکنند، چون گروه‌هایی که برای عید نوروز اعلام خواهد شد به تعداد محدود بوده و هر یک از متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه فاخر در این گروه‌ها ثبت نام و رزرو کنند.

 


وی با اشاره به هزینه‌های عمره مفرده از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز گفت: مقصد پروازهای اعزامی از استان، مدینه منوره و جده بوده و نرخ هزینه سفر گروه‌های مرحله اول استان حدود 20 میلیون و 174 هزار ریال تا 26 میلیون و 479 هزار ریال با توجه به مقصد پروازها و گروه‌بندی هتل‌ها متفاوت است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات