۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۳۷۶۶۷
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی:

حفظ و تلاوت قرآن هدف اصلی مسابقات قرآنی نیست

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان این‌که حفظ و تلاوت قرآن هدف اصلی نیست، گفت: هدف اصلی از برگزاری مسابقات تدبر در قرآن به ویژه برای دانشجویان است.
مهدي فيض

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر مهدی فیض، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، امروز صبح در نشست خبری پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان که در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: در این دوره از مسابقات بخش پژوهشی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است، هدف اصلی از نزول قرآن تدبر در آیات آن است.


وی در ادامه افزود: حفظ و تلاوت قرآن هدف اصلی نیست، هدف اصلی استفاده از این مسابقات برای تدبر در قرآن به ویژه برای دانشجویان است، که با تفکر باز نسبت به معارف قرآن علاقه مند کنیم، دانشجویان باید در هر رشته‌ای که هستند مطالعات میان  رشته‌ای قرآنی داشته باشند، این امر یک موفقت بزرگ است.

 

فیض با اشاره به وحدت جهان اسلام اظهار داشت: یکی از مسائل مورد توجه بحث وحدت جهان اسلام است، با توجه به توطئه‌های بسیار زیاد برضد مسلمانان این امر واجب و ضروری است، این مسابقات در کشور ایران که مرکز شیعیان جهان است در حال برگزاری است و بانی اصلی این سری مسابقات در دنیا نیز جمهوری اسلامی ایران است، این حرکت فرهنگی پیام ویژه‌ای برای تمام دنیا است که ما معتقد به قرآن هستیم و از آن پیروی می‌کنیم.


معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی درباره اثر این مسابقات در جهان بیان داشت: طبیعی است اگر دانشجویان از سراسر جهان به ایران آیند و با چشمان خود تفکر شیعیان را ببینند و نظاره گر شایعات ساختگی از سوی دشمنان ما باشد تاثیر بسیاری دارد، هم زمانی مسابقات با هفته وحدت برای ما اتفاق بسیار خوبی است.

 

وی با اشاره به کارگاه‌ها و کنفرانس‌های این دوره ابراز داشت: دو کنفراس جانبی در حین مسابقات انجام می‌شود، یکی انتخاب مقالات برگزیده دانشجویان که از سوی خودشان تهیه و ارسال شده است و کارگاه مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم است، از مردم خواهشمندیم حضور گرمی در این جلسات داشته باشند.


فیض درباره تفاوت این مسابقات با مسابقاتی که از سوی اوقاف برگزار می‌شود تصریح کرد: تفاوت این مسابقات در سطح آنان است، ما مسابقاتمان را بر اساس سطح دانشجویان برگزار می‌کنیم، هدف ما بیشتر از فقط مقوله حفظ و تلاوت قرآن است، سرمایه گذاری در قشر دانشجو که د رمحیط دانشگاه هم تاثیر بسیار دارد یکی از اهداف ما است، وقتی یک دانشجو در این مسابقات شرکت می‌کند خواه و ناخواه فضای دانشگاه هم در گیر این موضوع می‌شوند و این امر سبب آشنایی بیشتر دانشجویان با این مسابقات و قرآن می‌شود.


قابل ذکر است که افتتاحیه این مسابقات روز پنج شنبه 11 دی ماه برگزار می‌شود./827/پ202/ب4

ارسال نظرات