۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۳۷۶۸۳
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی خبر داد:

ثبت 22 وقف جدید طی هفته وقف در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته وقف امسال، 22 وقف جدید در شهرستان های هشت گانه این استان به ثبت رسید.
حجت الاسلام سهرابي - شوراي اداري خراسان شمالي

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به اجرای برنامه های مختلف همزمان با هفته وقف در این استان، اظهار کرد: در این هفته با فعالیت های تبلیغی انجام شده در مجموع 22 مورد وقف جدید در شهرستان های مختلف این استان ثبت شد.

 

وی، ارزش این موقوفات جدید را افزون بر پنج میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: البته در هفته وقف امسال 29 فقره وقف جدید در استان خراسان شمالی انجام شد که از این تعداد 22 مورد آن در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیدند و مابقی در مرحله ثبت هستند.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: از مجموع 22 موقوفه ثبت شده استان خراسان شمالی در سامانه جامع موقوفات همزمان با هفته وقف، 12 مورد در شهرستان بجنورد، هشت وقف در مانه و سملقان، پنج مورد در شهرستان های گرمه و جاجرم، سه فقره در فاروج و یک وقف نیز در شهرستان شیروان به ثبت رسیده است.

 

به گفته وی، این موقوفات جدید شامل زمین زراعی، باغی، منزل مسکونی، مغازه تجاری، واحد نانوایی و همچنین زمین بوده که به نیات مختلف وقف شده اند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به رویکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی مبنی بر هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه، اظهار کرد: در این راستا با توجه به انجام مشاوره های وقف، موقوفات جدیدی که در هفته وقف امسال به ثبت رسیده اند با نیات توسعه اماکن دینی و مذهبی به منظور ترویج فرهنگ قرآنی، اطعام و عزاداری امام حسین(ع)، کمک به حوزه علمیه و دیگر نیازهای روز جامعه وقف شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: این واقفان در هفته وقف امسال، اموال خود را با مراجعه به 14 ایستگاه«همه واقف باشیم» یا ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی وقف کرده اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ادامه با یادآوری این که سهمیه امسال این اداره کل برای ثبت وقف جدید در استان از سوی سازمان مرکزی اوقاف 95 وقف جدید در نظر گرفته شده بود، افزود: این سهمیه در مدت 9 ماهه گذشته از سال جاری بیش از 100 درصد محقق شده است.

 

وی با اشاره به این که از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 106 فقره وقف جدید در شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی انجام و به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: تلاش می شود تا پایان سال جاری شمار موقوفات جدید در استان حداقل به 120 موقوفه برسد که به نسبت سال گذشته افزایش مناسبی را خواهد داشت.

 

حجت الاسلام سهرابی تعداد موقوفات فعلی استان را بیش از چهار هزار و 660 موقوفه با 9 هزار و 192 رقبه اعلام کرد و افزود: تاکنون اطلاعات مربوط به چهار هزار و 336 موقوفه در استان از سوی سازمان مرکزی اوقاف تأیید شده و مابقی نیز در حال طی کردن مراحل ثبت هستند.

 

گفتنی است، امسال هفته وقف از بیست و نهم آذر تا پنجم دی ماه در کشور برگزار شد؛ در این راستا شنبه 29 آذر با عنوان وقف، عمل امینانه به نیات واقفان و رفع نیازهای بشری، یکشنبه 30 آذر با نام وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع)، دوشنبه اول دی با عنوان وقف، علم و فن آوری و نقش حوزه و دانشگاه، سه‌شنبه دوم دی با عنوان وقف، تجلی مودت اهل بیت(ع) با تکریم امامزادگان، چهارشنبه سوم دی ماه وقف، جهاد اقتصادی، ارتقای بهره‌ وری موقوفات، پنج‌ شنبه چهارم دی به نام وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت های اجتماعی و روز جمعه، آخرین روز هفته وقف نیز به نام روز وقف، نهاد ممتاز دینی، نشر فرهنگ قرآنی نام گذاری شده بود./9314/ت302/ب5

ارسال نظرات