۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۳۷۶۹۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی ویژه روحانیان مستقر و طرح هجرت در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی از برگزاری دوره آموزشی ویژه روحانیان مستقر و طرح هجرت در این استان در روزهای نهم و دهم دی ماه جاری خبر داد.
نشست آموزش و پژوهش تبليغات اسلامي خراسان شمالي- حجت الاسلام روحاني نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در نشست آموزش و پژوهش نهاد تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی ویژه روحانیان مستقر و طرح هجرت در استان خراسان شمالی، افزود: این دوره آموزشی طی روزهای نهم و دهم دی ماه امسال با حضور تمامی روحانیان مستقر و طرح هجرت استان برگزار می‌شود.

 

وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را ارتقای توانمندی روحانیان به منظور پاسخگویی به شبهات و القائات، فراهم سازی زمینه رشد اندیشه دینی در حوزه فرق و مذاهب، به روز کردن اطلاعات علمی و فرهنگی روحانیان مستقر و طرح هجرت و ... عنوان کرد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که دوره آموزشی مزبور به مدت 16 ساعت برگزار می شود، در مورد سرفصل های آموزشی این دوره، اظهار داشت: اولویت فقهی در بیان احکام شرعی، بررسی افکار و خاستگاه داعش، صحت قرائت نماز، نحله های انحرافی و ... از جمله سرفصل های دوره آموزشی ویژه روحانیان مستقر و طرح هجرت در استان خراسان شمالی به شمار می روند.

 

وی همچنین در مورد اساتید دعوت شده به این کارگاه آموزشی نیز گفت: حجت‌الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف، متخصص و صاحب نظر و مؤلف در حوزه نحله های انحرافی مدعو از تهران، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل فرق و مذاهب معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور، حجت‌الاسلام رضا حسینی دارینی، از اساتید حوزه علمیه مشهد و سید محمدجواد علمی، مدرس و قاری قرآن کریم و عضو جلسات نخبگان جامعه قاریان قرآن مشهد از جمله اساتید و میهمانان دعوت شده به این کارگاه آموزشی هستند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر 110 روحانی مبلغ در قالب طرح هجرت بلندمدت در روستاها و مناطق شهری محروم این استان فعالیت تبلیغی می کنند، اضافه کرد: از این تعداد 70 نفر مبلغ برادر و 40 نفر نیز خواهر هستند.

 

به گفته وی 60 درصد از روحانیان طرح هجرت استان خراسان شمالی در روستاها و مابقی در شهرهای استان مشغول فعالیت تبلیغی هستند که غالب این روحانیان در خانه های عالم احداث شده در مناطق روستایی استان ساکن شده اند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که در برخی از روستاها و مناطق شهری استان خراسان شمالی محل سکونت روحانیان طرح هجرت اجاره شده است، افزود: طرح هجرت بلندمدت در استان از سال 80 آغاز شده که در قالب آن روحانیان مبلغ از حوزه های علمیه نظیر قم و مشهد به روستاها و شهرها مهاجرت کرده و با اسکان در محل به فعالیت تبلیغی می پردازند.

 

وی برگزاری نمازهای جماعت، کلاس های قرآن، اخلاق و احکام، اجرای طرح تابستانه، برگزاری دعای کمیل، توسل و دیگر ادعیه، برگزاری ویژه برنامه های ماه محرم، رمضان و دیگر مناسبت های مذهبی، سرکشی به خانواده شهدا، کمک به نیازمندان، برگزاری برنامه های شبی با قرآن، سخنرانی مذهبی، امر به معروف و نهی از منکر و ... را از جمله فعالیت های روحانیان مستقر و طرح هجرت در روستاها و شهرهای استان خراسان شمالی برشمرد.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور حدود 850 روستا و آبادی دارای سکنه دارد که 500 روستا از این تعداد دارای جمعیتی بیش از هزار و 500 نفر بوده و قابلیت استقرار روحانی را دارند اما با این وجود در حال حاضر تنها در کمتر از 100 روستای این استان روحانی مستقر وجود دارد.

 

رهبر معظم انقلاب در مهر ماه سال 91 در دیدار علما و روحانیون استان خراسان شمالی، طرح هجرت را موجب گسترش فعال روحانیت در سرتاسر کشور دانستند و اظهار داشتند:«باید علما و روحانیان از حوزه‌هاى بزرگ هجرت کنند، بیایند در شهرستان ها بمانند»./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات