۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۲۳۷۷۳۱
سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز خبرداد؛

برگزاری 21 نشست برای شناسایی کاستی های پژوهش در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: 21 نشست برای شناسایی کاستی های پژوهش در خوزستان برگزار شد.
هفته پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد رعایایی، سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز، روزگذشته، در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر خوزستان با اشاره به پیشینه برگزاری همایش هفته پژوهش، اظهارداشت: با توجه به تلاش دستگاه های اجرایی همایش هفته پژوهش در سطح استان برگزار شده است.

سرپرست دانشگاه شهید چمران با بیان این که اهمیت به ارتباط میان مراکز علمی، سازمان ها و وزارت خانه ها، ویژگی بارز هفته پژوهش است، افزود: استفاده از توان علمی دانشگاه ها از دیگر ویژگی های بارز هفته پژوهش بود.

وی با بیان این که دانشگاه ها، مراکز اجرایی و آموزشی، حوزه علمیه و نیروی انتظامی از محورهای انتخاب پژوهشگران نمونه استان در هفته پژوهش بودند، گفت: شرکت های خصوصی و اداره کل فنی و حرفه ای به عنوان دو محور پژوهشی جدید در هفته پژوهش معرفی شدند.

برگزاری 21 نشست برای شناسایی کاستی های پژوهش در خوزستان

رعایایی با اشاره به برگزاری 21 نشست درباره موضوع نیاز سنجی هفته پژوهش که با شرکت 13 سازمان برگزار شد، افزود: این نشست در 5 دانشگاه شهید چمران، جندی شاپور، نفت اهواز، بنادر و دریانوردی خرمشهر و نفت آبادان اجرا شد.

رعایایی ادامه داد: نشست نیاز سنجی هفته پژوهش در جهت شناسایی کاستی ها و اصلاح آنها برای رسیدن به نتایج علمی برگزار شده است.

سرپرست دانشگاه شهید چمران از جمله اقدامات هدفمند در هفته پژوهش را افتتاح مرکز تحقیقات فولاد با همکاری گروه ملی فولاد ایران معرفی کرد و ابراز داشت: شناسایی مشکلات بخش صنعت از سوی دانشگاه ها، هدف  ایجاد مرکز تحقیقات فولاد است.

وی با اشاره به نامگذاری یکی از روزهای هفته پژوهش به نام روز «درب‌های باز» برای بازدید دانش آموزان استان از دانشگاه شهید چمران، افزود: هدف از این کار آشنایی دانش آموزان با فضای علمی، مراکز تحقیقاتی و آموزشگاه های دانشگاه جهت ایجاد انگیزه بیشتر برای حضور در دانشگاه ها است.

سرپرست دانشگاه شهید چمران با بیان این که نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری فن بازار در شهرهای گوناگون استان برگزار شد، اظهار داشت: اهواز، دزفول و خرمشهر از شهرهای برگزار کننده نمایشگاه فن بازار در هفته پژوهش بودند.

وی با بیان این که علم، پژوهش و فناوری، موضوعات متفاوتی هستند، تأکید کرد: هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش رسیدن به جایگاه نخست در دو موضوع علم و فناوری است.  

رعایایی با بیان این که دانشگاه شهید چمران با توجه به توان بالای علمی، توانایی همکاری با سازمان ها در زمینه تحقیقاتی را دارد، گفت: برای افزایش همکاری میان دانشگاه و نهاد های دولتی، احساس نیاز سازمان ها و ارگان ها ضرورتی است که می تواند این پیوند را برقرار سازد./9453/پ203/ب2

ارسال نظرات