۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۳۷۷۶۳
آیت الله موحدی کرمانی:

بصیرت افزایی در جامعه از مهم‌ترین وظایف روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این که روحانیت مهم ترین نقش را در هدایت گری و اصلاح مردم دارد، گفت: رسالت مهم روحانیت بصیرت افزایی و خنثی کردن توطئه های دشمن است.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، آیت الله  محمدعلی موحدی کرمانی، شب گذشته در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه رضویه بیرجند با بیان این که خداوند هدایت گری جامعه را بر دوش قشر طلبه و روحانی گذاشته است، گفت: مهم ترین رسالت روحانی و طلبه هدایت مردم و خنثی کردن توطئه ها به وسیله بصیرت افزایی است.

 

 

وی افزود: روحانیت نباید تنها به فکر اصلاح خویش باشد بلکه ماموریتش اصلاح جامعه است و باید همواره در بصیرت افزایی در میان مردم به ویژه نسل جوان تلاش کند.

 

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حماسه نهم دی گفت: در نهم دی ‌ماه حماسه ای آفریده شد که چشم دشمن را کور کرد و مردم ثابت کردند که پشتیبان ولایت فقیه هستند.

 

 

وی با بیان این که در فتنه سال 88 عده زیادی از خواص بدون بصیرت و بدون فکر آب به آسیاب دشمن ریختند و زمینه در خطر قرار گرفتن دستاوردها و ارزش های انقلاب را فراهم کردند، گفت: اما مردم با حضور در صحنه نظام را از خطر نجات دادند و با پشتیبانی از ولایت توطئه دشمنان نظام را خنثی کردند.

 

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که دشمن هرگز از توطئه های خود برای نابودی انقلاب دست بر نخواهد داشت، ادامه داد: دشمن از هر فرصتی برای تضعیف اسلام استفاده می کند و در حال حاضر هم با ایجاد اختلافات مذهبی می خواهد جامعه اسلامی را دچار مشکل کند.

 

 

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: طلاب باید سعی کنند در مجالس سخنرانی به صورت واضح ابعاد فتنه سال 88 را برای مرد تبیین کرده و برای بیان کنند که اسلام برای تشخیص فتنه به ما شاخص هایی داده است؛ اگر خواص خواهان عزت اسلام باشند هرگز برای اعتلای اسلام به دشمنان مراجعه نمی کنند.

 

 

وی با بیان این که حماسه نهم دی از ایام الله است که هرگز حافظه تاریخی ملت ایران آن را فراموش نخواهد کرد، گفت: ملت ایران هرگز خطای سران فتنه را فراموش نخواهد کرد و تا زمانی که عذر خواهی نکنند توهین آنها را نسبت به رهبری و انقلاب فراموش نخواهند کرد.

 

 

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: طلاب باید مردم را نسبت به توطئه های دشمن هوشیار کنند زیرا دشمن هر روز بر پیچیدگی توطئه های خود می افزاید و اگر میزان و معیار تشخیص فتنه در اختیار مردم قرار نگیرد امکان دارد دشمن و خواص بی بصیرت از احساسات دینی مردم سوء استفاده کرده و زمینه گمراهی مردم را فراهم کنند بنابراین اولویت نخست طلاب بصیرت افزایی در سطح جامعه و تبیین نقش ولایت در پیشبرد اهداف انقلاب است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات