۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۳۷۸۱۳
رییس سازمان بسیج هنرمندان خبر داد؛

رونمایی از 20 اثر موسیقیایی حماسه 9 دی

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج هنرمندان گفت: هنر اسلامی باید کاری کند که لباس بیگانه را از تن هنر جامعه بیرون کند، جهت‌گیری اصلی بسیج نیز کشف استعدادها در این حوزه‌ها است.
تئاتر دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حسین قنادیان رییس سازمان بسیج هنرمندان، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمانشاه گفت: امروز ارتباط مردم با تئاتر کم‌رنگ شده و لازم است که پایه و اساس این هنر جذاب در دل مردم نهادینه شود، هنر اسلامی باید کاری کند که لباس بیگانه را از تن هنر جامعه بیرون کند، جهت‌گیری اصلی بسیج نیز کشف استعدادها در این حوزه‌ها است.


وی ادامه داد: پایه‌های تئاتر باید نوسازی شود و این هنر را باید در بین مردم و حتی به سطح مساجد آورد، این هنر باید در خدمت اعتلای کشور باشد، متأسفانه متن نمایش‌نامه‌ها برگرفته از فرهنگ بیگانه است و در برقراری ارتباط با مردم دچار مشکل شده است.

 

قنادیان خاطرنشان کرد: در هر عرصه‌ای که بسیج وارد صحنه شده کارها و اقدامات بزرگی انجام داده است، اغلب اهالی تئاتر در کشور به بی‌بدیل بودن جشنواره دوسالانه تئاتر سراسری بسیج اذعان دارند و مسلم است که وقتی بسیج وارد کاری می‌شود باید یک کار بزرگ و توانمند خروجی آن باشد.


رییس سازمان بسیج هنرمندان با بیان اینکه مجموعا 1250 اثر به جشنواره یازدهمین دوسالانه تئاتر سراسری بسیج ارسال شده گفت:  1050 اثر در سه بخش نمایشی (صحنه‌ای، خیابانی و عروسکی) در این جشنواره حضور دارد و در بخش نمایشنامه نیز 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که این هم به نوبه خود بی‌ نظیر است.


وی افزود: 200 اثر نمایش‌نامه‌ نیز در این جشنواره هستند که طی چند مرحله شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و ملی آثار انتخاب شده‌اند، 120 اثر از 701 اثر صحنه‌ای در مرحله استانی به مرحله منطقه‌ای و 9 اثر آن برای اجرا در مرحله ملی برگزیده شده‌اند.


قنادیان  با بیان اینکه 6 اثر عروسکی نیز در این جشنواره اجرا می‌شود، گفت: بیش از 50 درصد از کارهای حاضر در جشنواره مذکور مربوط به حوزه‌های دفاع مقدس است، هم‌چنین در بخش تئاتر خیابانی نیز 325 اثر به مرحله استانی، 45 اثر به مرحله منطقه‌ای و هشت اثر به مرحله کشوری برای اجرا راه‌ یافته است.


وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 77 هزار نفر در سازمان بسیج هنرمندان عضو هستند و بیش از 6 هزار نفر از هنرمندان عضو رشته هنری تئاتر هستند.


قنادیان تصریح کرد: بسیج هنرمندان هنر را با دیدی همه‌جانبه می‌بیند و موسیقی نیز یکی از هنرهایی است که مکمل کارهای هنری دیگر است، 20 اثر موسیقیایی  طی روزهای آینده رونمایی می شود برای ساخت این آهنگ‌ها 70 نفر از هنرمندان سراسر کشور شناسایی و پالایش شده‌اند.

 

وی گفت: یازدهمین دوسالانه تئاتر سراسری بسیج طی سه روز برگزار و علت انتخاب کرمانشاه برای میزبانی آن پیشکسوتی این استان در دفاع مقدس، پیشنهاد فرمانده سپاه استان و روحیه هنرمندان کرمانشاهی برای میزبانی این رخداد است.


 قنادیان تصریح کرد: این جشنواره در قالب موضوعاتی چون، دفاع مقدس، که بیش از 50 درصد آثار مربوط به این بخش است، بخش اجتماعی و سبک زندگی برگزار می‌شود./967/پ203/ب

ارسال نظرات