۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۳۷۸۱۵
مشاور وزیر آموزش و پرورش:

حوزه علمیه و آموزش و پرورش دو بازوی توانمند نظام اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر آموزش و پرورش دبیرستاد همکاری‌‎های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان این‌که حوزه علمیه و آموزش و پرورش دو بازوی توانمند نظام اسلامی هستند، گفت: خوشبختانه امروز همکاری این دو نهاد در عرصه های مختلف دینی و تربیتی در زمینه اعزام مبلغ و مبلغه به مدارس جدی است و حتی مورد استقبال خانواده های دانش آموزان قرار گرفته است.
کميته استاني قزوين همکاري‌هاي حوزه‌هاي علميه و آموزش وپرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین،حجت الاسلام مجتبی ملکی، مشاور وزیر و دبیرستاد همکاری‌‎های حوزه علمیه و آموزش وپرورش ظهر امروز در کمیته استانی همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش وپرورش که دردفتر امام جمعه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: امروز امنیت و آسایشی که در این نظام برآمده از خون شهدا داریم، مرهون رشادت‌ها و شهادت طلبی‌های 5 هزار شهید روحانی و 36 هزار دانش آموز شهید و همچنین هزار شهید فرهنگی هستیم که باید همیشه یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.

 

حجت‌الاسلام ملکی با اشاره به همکاری‌های این دو نهاد تأثیرگذار بیان داشت: این دو نهاد همچون دو بازوی توانمند بوده که اگر تلاش کنیم که این همکاری‌ها بیشتر توسعه پیدا کند، قطعا در برنامه‌های خود در هر دو نهاد موفق عمل کرده‌ایم.

 

مشاور وزیر آموزش وپرورش در ادامه افزود: خوشبختانه امروز همکاری این دو نهاد در عرصه های مختلف دینی و تربیتی در زمینه اعزام مبلغ و مبلغه به مدارس جدی است و حتی مورد استقبال خانواده‌های دانش آموزان قرار گرفته که خدا را سپاسگزاریم.

 

باید بر روی دانش‌آموزان المپیادی از لحاظ دینی کار شود

دبیرستاد همکاری‌‎های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ابراز داشت: امروز شما می‌ینید دانش آموزان ما و دانشجویان ما با شرکت در المپیاد دانش آموزی رتبه‌های برتری را کسب می‌کنند که باید در این جهت از نظر اخلاقی و تربیتی و همچنین دینی روی دانش آموزان از طریق مدیران و معلمان به‌ ویژه مبلغان کار شود که می‌تواند در این جهت تاثیرگذار باشد.

 

حجت الاسلام ملکی تصریح کرد: امروز از حوزه‌های علمیه شخصیت‌های نخبه و توانمندی در وزارت‌خانه‌ها و ادارات مختلف حضور دارند که نشان می‌دهد امروز روحانیت در همه عرصه‌ها مشارکت جدی و فعالی دارد.

 

وی در پایان گفت: خوشبختانه در استان قزوین این همکاری با حوزه علمیه و آموزش و پرورش بسیار فعال و پویا بوده که جای قدردانی است.

 

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمدحسن باریک بین، امام جمعه موقت قزوین با قدردانی از حضور حجت الاسلام ملکی در استان گفت: همکاری این دو نهاد اگر هر چه عمیق‌تر و به روزتر و خالصانه تر باشد ثمرات و نتایج آن نصیب مردم بوده و همچنین سعادت دنیوی برای آحاد جامعه فراهم خواهد شد.

 

حجت الاسلام باریک‌بین ادامه داد: باید از کسانی که بنیان این همکاری این دو نهاد مهم را فراهم کرد، قدردانی شده و همه مسؤولان این دو نهاد به‌ ویژه آموزش و پرورش باید تلاش کنند توقعات مردم و دانش اموزان را در مباحث اخلاقی، دینی و تربیتی برطرف و فراهم سازند.

 

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: برنامه ریزی یکی از اصول مهم مدیران و مسؤولان است و اگر تلاش کنیم که این برنامه‌ریزی‌ها دقیق و به روز باشد نتایج خوبی از آن حاصل خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: مدیران آموزش وپرورش باید نیازها و برنامه‌های حوزه علمیه را سریعا به مدارس علمیه و مرکز مدیریت حوزه علمیه قم انتقال داده تا آنها بتوانند تدابیر خوبی بیندیشند.

 

در پایان این نشست سالار قاسمی، مدیر کل آموزش وپرورش استان نیز گزارشی از برنامه های این دو نهاد ارائه داد./955/پ202/ب6

ارسال نظرات