۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۳۷۸۳۲
استاد حوزه علمیه:

مردم در 9 دی از اصل نظام دفاع کردند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که دشمن اصل نظام را در فتنه 88 هدف قرار داده بود،‌ گفت: مردم با حماسه 9 دی در حقیقت از اصل نظام دفاع کردند.
حماسه 9دي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا رضوانی‌پور استاد حوزه و دانشگاه درگفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری رسا، علت حماسه بودن 9 دی را حضور یک‌پارچه و قوی مردم در 9دی سال 88 دانست.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با حضور مردم این چنین گفت: هرچه حضور در چنین وقایعی قوی تر و پرشورتر باشد آن واقعه ماندگارتر خواهد شد و ار طرفی حماسه 9 دی یکی از پرشورترین اجتماعاتی بود که در طول این چند سال رخ داده است و از طرفی دشمن اصل نظام را هدف قرار داده بود و مردم با این حماسه در حقیقت از اصل نظام دفاع کردند و این عامل بر اهمیت 9 دی افزود.

 

حجت‌الاسلام رضوانی پور بیان کرد: این فرض محال است زیرا مردم در طول این سی و هفت سال که از عمر نظام اسلامی می‌گذرد بارها از نظام دفاع کرده‌اند و ثابت کرده‌اند که حامی نظام در همه عرصه ها هستند و با این حال اگر این فرض محال را در نظر بگیریم.

 

وی در خصوص نامگذاری حوادث سال 88 به عنوان فتنه، افزود: الگو و معیار ما در همه موارد ولی فقیه است و ما گوش به فرمان ایشان هستیم و در این مورد هم رهبر انقلاب حوادث سال 88 را فتنه نامگذاری کردند و ما هم این حوادث را فتنه می‌دانیم و کسانی که این حوادث را راه اندازی کردند و هدایت می‌کردند از بدنه همین نظام بودند و افراد عادی نبودند به همین دلیل این حوادث یک کودتا بود و یک حادثه عادی نیست.

 

حجت‌الاسلام رضوانی ادامه داد: این که عده ای سعی دارند این حوادث را با القائات خود به یک سوء تفاهم تبدیل کنند یک نامردی است و این افراد بعد از سال 88 آبروی خود را در نظام از دست دادند و هدفشان این است که با تبدیل کردن فتنه 88 به یک سوء تفاهم فرصتی دوباره را برای خود به دست آورند تا در فرصتی دیگر به نظام ضربه بزنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در مورد روی کار آمدن دولت جدید و رابطه آن با فتنه گران گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فتنه گران فضای کار را برای خود گسترده تر کردند و سعی داشتند با استفاده از این دولت به جایگاه های کلیدی نظام دست یابند که خداروشکر با ذکاوتی که مجلس شورای اسلامی در تأیید کابینه دولت به خرج داد از ورود فتنه گران به دولت تا حدی جلوگیری کرد.

 

حجت‌الاسلام رضوانی‌پور در مورد لزوم مرزبندی شفاف مسؤولان با فتنه و قتنه گران بیان کرد‌: دشمن می‌خواهد مرزبندی حق و باطل در کشور ما بهم بخورد و کشف حق در کشور سخت شود و دوست و دشمن مشخص نشود و باید مسؤولان رابطه خود را با سران فتنه مشخص کنند تا مردم حق را بشناسند؛ چه مردم حق راشناختند و شخصیت اصلی فتنه گران برای همه آشکار شده است./808/ت302/ب4

ارسال نظرات