۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۳۷۸۴۰

اعلام ویژه برنامه های سالروز حماسه 9 دی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز حماسه مردم تبریز در هشتم دی و میثاق امت با ولایت در نهم دی سال 88 ویژه برنامه های مختلفی در استان آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.
حماسه 9 دي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ستاد گرامیداشت 9 دی در استان آذربایجان شرقی، برنامه های مختلفی را به مناسبت سالروز 9 دی در استان تدارک دیده که در تبریز مراسم گرامیداشت سالروز حماسه مردم تبریز در مقابله با فتنه گران، فردا دوشنبه هشتم دی با عنوان تجمع بزرگ بصیرت دینی برگزار می شود.


بنابر این گزارش، این مراسم با سخنرانی آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‎شرقی از ساعت 10 صبح با تجمع مردمی در سه راهی مصلای اعظم برگزار می ‌شود، این مکان همان محل تجمع تاریخی مردم تبریز در حماسه هشتم دی سال 88 بوده است.


همچنین همایش 9 دی و بصیرت افزایی در دانشگاه پیام نور تبریز با اجرای برنامه ها و نشست مختلف تخصصی در پایگاه های بسیج و مساجد استان برگزار می شود، که تمامی این برنامه‌ها به صورت مردمی برگزار می ‌شود. مراسمی نیز ساعت 10 صبح روز سه شنبه(9دی) در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود، آیت الله شبستری سخنران این همایش است.


دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نیز میزبان مراسمی به همین مناسبت خواهد بود، سخنران این برنامه سردار پورجمشیدیان فرمانده سابق سپاه عاشورای آذربایجان شرقی و آیت الله مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز خواهند بود، این مراسم نیز سه شنبه 9 دی‌ماه رأس ساعت 14 در تالار شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می شود.


همچنین سرود و قطعه موسیقایی ویژه 9 دی با عنوان «داد همدلی» به دو زبان آذری و فارسی توسط گروه مدیحه و تواشیح طارق در تبریز تولید شده که همزمان با 9 دی رونمایی و اجرا خواهد شد، این قطعه موسیقایی از سوی سیدمحمد بلاغی آهنگ‌‎سازی شده و به وسیله محمد ملکی‎اصل نیز تنظیم یافته است.


بنابر این گزارش، شب شعر «بصیرت عاشورایی» نیز با هدف تجدید میثاق با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبر انقلاب به‌عنوان ویژه‌برنامه مشترک بین سازمان فرهنگی ـ هنری شهراری تبریز و اداره کل تبلیغات اسلامی استان، در برائت از فتنه 88 در تبریز برگزار می‌شود.


شب شعر «بصیرت عاشورایی» همزمان با حماسه 9 دی در تبریز به دنبال تداعی ادبیات این حماسه مردمی و تأکید بر دستاوردهای این حماسه ماندگار برگزار می شود که قرار است در این شب تنی چند از شاعران آئینی و مردمی تبریز به مرور و بازخوانی اشعار خود در خصوص فتنه، پرهیز از دوگانگی و تفرقه و استمرار راه ولایت بپردازند.


گفتنی است، مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه سراسر استان نیز در این روز ویژه برنامه های مختلفی در قالب کرسی نظریه‌پردازی و آزاداندیشی با محوریت موضوع فتنه 88 و حماسه نهم دی برگزار خواهند کرد./935/پ203/ب

ارسال نظرات