۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۳۷۸۵۰

انواع اسلام

خبرگزاری رسا ـ اسلام انگلیسی خطرناک‌تر و آسیب‌های آن بیشتر است؛ زیرا تلاش‌ها چندین ساله استکبار برای ایجاد دشمنی بین اهل سنت با شیعیان را که ناکام مانده بود؛ اینان به انجام رسانیدند.
اسلام آمريکايي

محمود مقدمی، کارشناس دینی حوزه علمیه قم 

خیلی از آن سال‌ها که امام(ره) بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی تفکیک قائل شد، نمی‌گذرد، واقعیتی که امام (ره) با بیان آن، خط کشی بین صراط مستقیم و مسیرهای انحرافی را روشن کرد؛ هرچند به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد. اما امروز هرچند اسلام ناب همان است که از 1400 سال پیش هنوز سربلند و سرافراز وجود دارد؛ ولی راه‌های انحرافی در هر موقعیتی، متناسب با زمان، متعدد و متکثر می‌شود.

 

 امروز می‌توان در برابر اسلام ناب، حداقل از نوع اسلام انحرافی نام برد که هرچند ظاهری متفاوت و متناقض دارند و ولی از ریشه واحدی نشأت گرفته‌اند؛ و شاید بتوان گفت همه از ریشه‌های واحد استکبار جهانی آب می‌خورد؛ از جمله اسلام سکولار و روشنفکری که از گذشته بود؛ اسلام تکفیری وهابی و اسلام تکفیری شیعی که بیشتر ریشه انگلیس دارد.

 

به نظر می‌رسد اسلام انگلیسی از سایر انواع آن خطرناک‌تر و آسیب‌های آن بیشتر است؛ زیرا تلاش‌ها چندین ساله استکبار برای ایجاد تفرقه و دشمنی بین اهل سنت با شیعیان را که ناکام مانده بود؛ اینان به انجام رسانیدند.

 

 حقیقت این است که اکثریت اهل سنت دلیلی برای دشمنی با شیعیان نداشتند و بلکه با اعتقادی که زیارت قبور، توسل، شفاعت و تبرک دارند، با وهابیت احساس نزدیکی بیشتری داشتند و از سویی محبت اهل‌بیت پیغمبر (نه به عنوان امام معصوم بلکه به عنوان بهترین صحابه و خاندان پیامبر (ص) در میان اکثریت اهل سننت امری جدی و قطعی بود که آن‌ها را به شهیدان نزدیک می‌ساخت، ولی اکنون اسلام انگلیسی با توهین به اهل سنت و مقدسات آن‌ها؛ زمینه این دشمنی و درگیری را ایجاد نموده است و هر روز با بیش از هفده ماهواره و میلیاردها هزینه؛ بر آتش اختلاف؛ نفت می‌ریزند.

 

 اکنون بر طلاب و فضلا و علمای عالی‌قدر است نسبت به جریان‌های تکفیری شیعه و سنی که در لباس دین و روحانی با تمام وجود برای انحراف مسیر، درگیری با اسراییل و آمریکا به سوی جبهه داخلی تلاش می‌کنند؛ عکس‌العمل جدی نشان دهیم و با اتحاد با برادران اهل سنت «که البته با حفظ مبانی، اصول و اعتقاد اصیل شیعی و اهل‌بیتی خواهد بود» از این مسیرهای انحرافی پیشگیری کنیم./998/ت302/س

ارسال نظرات