۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۳۷۹۰۰
استاندار مازندران:

نهم دی پیوند مردم با ولایت و زمان شناسی و وظیفه شناسی امت بود

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران گفت: نهم دی روز پیوند مردم با ولایت و زمان شناسی و وظیفه شناسی امت بود.
استاندار مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ربیع فلاح، استاندار مازندران امروز در دیدار مدیران اوقاف و امور خیریه استان در ساری با گرامیداشت حماسه نهم دی گفت: نهم دی روز پیوند مردم با ولایت و زمان شناسی و وظیفه شناسی امت بود.

 

وی افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی با راهپیمایی میلیونی، حمایت خود را از انقلاب، اسلام و ولایت فقیه اعلام کردند و ضمن اثبات دلبستگی خود به انقلاب در مسیر حرکت خویش ولایت را مبنا قرار داد.

 

فلاح با اشاره به این که ملت ایران بارها رشد و شعور بالای خود را در مقاطع مختلف و حساس کشور اثبات کردند، افزود: این ملت بزرگ و ولایت مدار از بدو انقلاب تا کنون با زمان شناسی مناسب و وظیفه شناسی، هر وقت که نظام جمهوری اسلامی به حضور و مشارکت مردم نیاز داشته است با همه توان برای دفاع از انقلاب، نظام و ولایت فقیه حضور یافت.

 

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که خدمت در نهاد مقدس وقف، اقدامی حسنه و نیکو و ارزشمند است، اظهارداشت: از ظرفیت وقف برای ایجاد زیرساخت های جامعه می توان استفاده کرد.

 

مقام عالی دولت در مازندران، امامزادگان و نوادگان پیامبر اعظم را در استان مایه برکت و نعمت خواند و گفت: وقف یکی از جلوه های زیبای گذشت و ایثار است و از وقف می توان در زمینه توسعه فعالیتهای دانش بنیان هم استفاده کرد.

 

استاندار مازندران با اشاره به این که اوقاف استان باید نسبت به تعیین تکلیف موقوفات فاقد سند اقدام کند، تصریح کرد: بسیاری از موقوفات استان در عرصه های طبیعی و جنگلی بوده که باید شناسایی و احیا شود.

 

فلاح با بیان این که ستاد ساماندهی موقوفات در شهرستان ها و استان تشکیل شود، افزود: امیدواریم در یک زمان چندساله بتوانیم نسبت به شناسایی موقوفات پنهان و ناشناخته استان اقدام کنیم.

 

وی بر همکاری بیشتر دستگاه قضایی با اوقاف استان برای تعیین تکلیف اجارات موقوفات مازندران تاکید کرد و گفت: انجام فعالیت‌های وقفی، صالحات و باقیاتی برای انسان‌ها است.

 

استاندار مازندران با اشاره به این که وقف دارای جهت‌گیری های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است، افزود: همه فعالیت های اوقاف فرهنگی و ارزشی بوده و باید متناسب با نیازهای جامعه، جهت گیری در این زمینه برای توسعه استان محقق شود.

 

فلاح با بیان این که در سال اقتصاد و فرهنگ باید نسبت به شناسایی آسیب های اجتماعی از طریق درآمد موقوفات اقدام کرد، گفت: با امکانات وقفی می توانیم برای اجرای برنامه های فرهنگی در جامعه گام برداشت.

 

استاندار مازندران با اشاره به این که ارتباط با خیران و واقفان باید بیشتر شود، گفت: نهاد اوقاف و امور خیریه تلاش کند تا زمینه تحقق نیات واقفان فراهم شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات