۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۳۷۹۳۸
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

سوء تفاهم دانستن جریان فتنه ساده لوحی آشکار است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره تلاش برخی برای تطهیر سران فتنه گفت: بدون شک افرادی که در صدد تطهیر این‌ها هستند دچار توهم شده و فکر می‌کنند که حوادث سوء تفاهم بوده است، در حالی که باطن این افراد برای مردم آشکار شده است.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بررسی حادثه ماندگار و تاریخی یوم الله 9 دی پرداخت و گفت: پس از انتخابات جریانی در صدد براندازی نظام و ایجاد انقلابی رنگی بود که بدون شک دست صهیونیست‌ها و استکبار جهانی در آن دخیل بود.

 

وی ادامه داد: عناصری نیز در درون کشور به عنوان مزدوران مستکبران کار می‌کردند؛ عده‌ای نیز فریب خورده بودند که به زودی به این جریان انحرافی پی برده و از آن فاصله گرفتند؛ به قدری حرکت این افراد احمقانه بود که به بالاترین مقدسات مردم، ارزش‌های دینی و انقلابی اهانت آشکار کردند و این سبب آشکار شدن ماهیت وابسته و مزدور آنها شد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که عوامل بیان شده سبب حرکت مردم در 9 دی برای مقابله با جریان براندازی نظام شد، بیان داشت: بصیرت بالای ملت از دیگر عوامل تحقق این حماسه ماندگار، حضور آنها در صحنه و تشخیص وظیفه از سوی ملت شد و این بصیرت مایه مباهات برای نظام و کشور ما است.

 

وی افزود: مردم به صورت خودجوش و بی نظیر در صحنه آماده شده و به مقابله توطئه دشمنان پرداختند؛ این رشد و شکوفایی نیز به سبب بصیرت افزایی امام راحل و رهبر معظم انقلاب در ملت رخ داده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این‌که مردم به سبب بصیرت بالا بهترین شیوه و زمان مقابله با جریان براندازی نظام را تشخیص دادند، خاطرنشان کرد: شعارهای مردم حاکی از سطح بالای معلومات ملت نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بود.

 

وی تصریح کرد: وفاداری مردم نسبت به انقلاب، نظام، ارزش‌های دینی و نهادینه شدن این ارزش‌ها در عمق جان مردم سبب تحقق حماسه ماندگار 9 دی شد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش برخی از افراد برای نشان دادن حوادث 88 به عنوان یک سوء تفاهم اظهار داشت: بسیار ساده لوحی است که فردی فکر کند این حوادث یک سوء تفاهم بوده است؛ به قدری دست دشمنان خارجی و استکبار جهانی در این جریان آشکار است که هر انسان منصفی اگر به دنبال حقیقت باشد بدون هیچ تردیدی به جریان براندازی نظام می‌رسد.

 

وی یادآور شد: این چگونه سوء تفاهمی است که عده‌ای قبل از اعلام نتایج انتخابات پیروزی خود را بیان می‌کنند، حتی پس از اعلام نتایج نیز به جای پیگیری قانونی، عده‌ای فریب خورده را به صحنه می‌آورند؛ در برابر تمام جنایات و اهانت افرادی به مقدسات اسلام به ویژه امام حسین(ع) سکوت کرده و آنها را خداجویان نام می‌نهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی تأکید کرد: چرا این‌ها زیر بار هیچ قانونی نرفتند؟ اگر واقعا سوء تفاهم بوده باید به قانون تن می‌دانند، چرا شواهد خود را نشان ندادند؟ چرا بازشماری را نپذیرفته و به اشتباه خود اعتراف نکردند؟ بدون شک این‌ها به دنبال یک توطئه بودند، حتی خودشان گفتند که تقلب رمز بر اندازی بود.

 

وی افزود: به قدری شواهد روشن است که فرد منصف به این نتیجه می‌رسد که این مسائل یک توطئه، براندازی و بازی کردن در زمین دشمن بود؛ حتی به قدری شواهد روشن است که به گفته بزرگان اعدام حکم این‌ها است؛ قطعا نتیجه حداقلی و قطعی هر دادگاهی که بخواهد درباره این‌ها قضاوت کند اعدام است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره تلاش برخی برای تطهیر سران فتنه نیز عنوان کرد: بدون شک اندک افرادی که در صدد تطهیر این‌ها هستند دچار توهم شده و فکر می‌کنند که حوادث سوء تفاهم بوده است، ولی بخش عمده آنها می‌بینند اگر این افراد تطهیر نشوند نمی‌توانند اهداف خود را اجرایی کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین این افراد به سبب عدم تطهیر سران فتنه نمی‌توانند به برنامه‌های توطئه انگیز خود برسند؛ چرا که اگر این جریان محکوم شود جریانات مشابه آن نیز محکوم می‌شوند و الگو برای برخورد با جریانات مشابه می‌شود؛ مقداری القائات استکبار جهانی و دشمنان از خارج است و مقداری نیز منافع خود با محکومیت جریان فتنه در خطر می‌بینند؛ از این‌رو به دنبال تطهیر هستند تا برنامه‌های خود را داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی گفت: بدون شک منافع شخصی، گروهی، جناحی و دشمنان پشت صحنه هستند که می‌خواهند این حوادث را از صحنه زندگی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما پاک کنند تا شاخصی برای جریان‌های انحرافی نشود؛ امروز فتنه شاخصی برای تشخیص افراد شده است./993/ت302/ج

ارسال نظرات