۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۳۸۰۲۰
رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان:

18 هزار نفر در مسابقات قرآن اداره اوقاف اصفهان شرکت کردند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: 18 هزار خواهر و برادر در سی و هفتمین مسابقات قرآنی، در دو ناحیه اوقاف این شهرستان شرکت کردند.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمد هادی روح الامینی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان در نشست خبری افزود: بخش خواهران این مسابقات در امامزاده زینبیه اصفهان و بخش برادران در امامزاده عباس خوراسگان برگزار شد.


وی اظهار کرد: فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه بر سه حیطه فعالیت قرآنی، عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه و وقف و موقوفات متمرکز است.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان با اشاره به دستورالعمل های کلی سازمان اوقاف و امور خیریه برای پرورش حافظ قرآن گفت: این سازمان تعهد دارد در مدت چهار سال قریب به یک میلیون حافظ قرآن در کشور پرورش دهد و طرح ملی حفظ قرآن به صورت رایگان و با همکاری سایر نهادها در امامزادگان شهر اصفهان اجرا می شود و ستاد آن در بقعه علامه مجلسی است.


وی با اشاره به اینکه استان اصفهان درباره فعالیت‌های عمرانی امامزادگان در کشور رتبه اول را دارد، تصریح کرد: در اوقاف ناحیه دو اصفهان جهت توسعه حرم امامزاده اسحاق خوراسگان 360 متر مربع زمین به مبلغ 360 میلیون تومان خریداری شد.


حجت السلام روح الامینی  افزود: اجرای کاشی‌کاری این امامزاده به مساحت 90 متر مربع با یک میلیارد ریال هزینه، کاشی کاری سر در ورودی امامزاده مختار خوارسگان به مساحت 85 متر مربع به مبلغ 850 میلیون ریال را از اقدامات این ناحیه اوقاف اصفهان بیان کرد.


وی در باره فعالیت های ویژه فرهنگی در امامزادگان گفت: طرحهای آرامش بهاری، سفره هفت سین، سوگواری یاس نبوی، اوقات فراغت جوانان در تابستان، نشاط معنونی، بصیرت عاشورایی، همایش لبیک یا حسین و رهروان زینبی از برنامه های اجرا شده در شهرستان اصفهان است.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان تعداد اسناد مالکیت اخذ شده در ناحیه دو اوقاف شهرستان اصفهان را 89 سند عنوان کرد و افزود: اسناد اجاره تنظیمی 300 مورد، تعداد پرونده های رسیدگی در محاکم قضایی 130 مورد، احکام اجرا شده موقوفات 10 مورد، اخذ صدور رای له موقوفات از طریق مراجع قضایی 15 مورد است.


وی گفت: در ناحیه دو اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان 64 امامزاده وجود دارد که شاخص ترین آنها عبارتند از امامزاده محسن در خیابان وحید، سید محمد سه راه نظر و امامزاده ابولعباس در فلکه خوراسگان.


حجت الاسلام روح الامینی گفت: محدوده اداره اوقاف ناحیه دو اصفهان از رودخانه خط راس تا بهارستان و از بزگمهر تا زیار و جنوب و جنوب شرق اصفهان است./939/پ202/ب6

ارسال نظرات