۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۳۸۰۲۴
آیت‌الله علوی گرگانی:

شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» ضربه سنگینی به کشور وارد کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» گفت: متأسفانه دشمنان نیز در این‌باره تلاش کرده و توانستند میان مردم جا بیندازند، حتی به گونه‌ای که در برخی از بیمارستان‌ها نیز مطرح شد و این ضربه بزرگی به کشور زد.
ديدار رييس ثبت احوال کشور با مراجع و علما در قم ديدار رييس ثبت احوال کشور با مراجع و علما در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به سیاست اشتباه کاهش جمعیت گفت: امروز یکی از دغدغه‌های مهم مراجع تقلید و علما بحث جمعیت است.

 

وی ادامه داد: زمانی شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» مطرح شد که متأسفانه دشمنان نیز در این‌باره تلاش کرده و توانستند میان مردم جا بیندازند، حتی به گونه‌ای که در برخی از بیمارستان‌ها نیز مطرح شد و این ضربه بزرگی به کشور زد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که متأسفانه برخی نسبت به آسیب‌های این شعار توجه نداشتند، بیان داشت: صریح قرآن و روایات بر افزایش جمعیت تأکید می‌کنند، حتی در روایت آمده نبی اکرم(ص) می‌فرمایند «در قیامت به تعداد امتم افتخار می‌کنم».

 

وی افزود: کثرت جمعیت مطلوب الهی است، در حالی که متأسفانه برخی از خانواده‌ها از فرزند‌آوری جلوگیری می‌کنند.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که اگر سیاست کاهش جمعیت ادامه پیدا کند کشور به سمت پیری و نابودی حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: هر کشوری نیاز به جوان دارد، چرا که جوان امنیت کشور را تأمین و حفظ می‌کند.

 

وی تأکید کرد: البته مسؤولان باید در این زمینه طرح‌هایی را برای تشویق افراد برای کثرت اولاد برنامه ریزی کنند، این کار سبب خشنودی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید می‌شود.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که نظم در امور سبب پیشرفت کشور می‌شود، عنوان کرد: امنیت، اقتصاد و دیگر مسائل کشور با نظم میسر می‌شود.

 

وی افزود: نظم عنصر کلیدی در پیشرفت هر کشوری است، ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که کشور به عنوان الگوی نظم در جهان مطرح شده و افراد بدانند که هر فردی هر کاری در کشور نمی‌تواند بکند، چرا که بی نظمی سبب کاهش اعتبار کشور می‌شود./993/پ202/ج

ارسال نظرات