۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۳۸۰۳۲
معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه:

9 دی دفاع عملی از انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، از 9 دی به عنوان دفاع از انقلاب به شکل عملی، متناسب و به موقع همراه با قدرت هوشمندی برتر یاد و بر ضرورت بازخوانی فتنه 88 برای عبرت‌آموزی و افزایش بصیرت و معرفت تأکید کرد.
رسول سنايي راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در دانشگاه محقق اردبیلی، خاطرنشان کرد: فتنه‌ای که در سال 88 رخ داد با هدف ایجاد شکاف و اختلاف بین ارکان نظام و گروه‌ها و اقشار مختلف مردم انجام شد و هدف آن تضعیف نظام و آسیب‌پذیر کردن آن بود.

 

وی افزود: فتنه 88 سه ضلع فتنه‌گر داخلی، ضد انقلاب و دخالت بیگانگان را به همراه داشت که با تأملی بیشتر به خوبی درمی‌یابیم که عده‌ای در همان روزهای اولیه با احساسات و نگرش دفاع از یک جریان خاص و حتی گاه برای تفریح خود در این تظاهرات شرکت کرده و تصورشان بر این بود که دعوای دو جریان است که به شکل مسالمت‌آمیز حل و فصل می‌شود.

 

سردار سنایی راد تصریح کرد: اختلاف و فتنه شکل گرفته در سال 88 برخی از نقاط ضعف و آسیب‌پذیر نظام را به دشمنان نشان داد و در حقیقت راه را برای تحریم استکبار جهانی علیه نظام اسلامی فراهم آورد، هر چند عده‌ای آتش زدن 130 بانک و یا تعطیل شدن بازار و ضربه زدن به اقتصاد داخلی را موضوعی با اهمیت نمی‌دانند اما همین هزینه‌های میلیاردی و ضرر و زیان‌های ناشی از این حوادث یک وضعیت تضعیف‌گونه را به وجود آورد تا دشمن نیز در تحریم اقتصادی ایران جری‌‌تر شود.

 

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: در حالی که نظام اسلامی با پشتوانه 40 میلیون رای به عنوان یک شاخص اقتدار اصلی می‌توانست در همه عرصه‌های داخلی و خارجی قدرت‌نمایی کند عده‌ای با دهن‌کجی به این رای بالا سعی کردند این پشتوانه نظام را تضعیف کنند و قدرت واقعی نظام را بر اساس رای و اعتماد مردم خدشه‌دار کرده و فتنه هشت ماهه به پا کنند که بالاخره در دی در اعتراض به این قانون‌شکنی‌ها مردم حماسه‌ای ماندگار خلق کردند.

 

این مسؤول افزود: البته فتنه‌گران یک طیفی هستند که عده‌ای از آنها در دفاع از رای و عقیده خود در نخستین روزهای راهپیمایی شرکت کردند اما بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران روز به روز از دامنه اعتراض‌‌ها و شرکت‌کنندگان در این تظاهرات کاسته شد که خود نشان می‌دهد عده‌ای با مشاهده عمیق شدن ماجرا و ورود عوامل بیگانه دست از این حضور و لجاجت خود برداشتند.

 

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیان کرد: عده‌ای فرصت‌طلب نیز با خشن‌ترین رفتارها همچنان در این صحنه حضور داشتند به طوری که ادای قدرت‌طلبی و فرصت‌طلبی کرده که از آنان به عنوان طیفی از کنش‌گران یاد می‌شود.

 

سردار سنایی‌راد گفت: ماهیت نظام اسلامی ما ماهیت خدمت به مردم است که قطعا با قدرت‌طلبی و برخی فرصت‌طلبی‌های دنیوی متفاوت است چرا که هر کس برای خدمت در این نظام حاضر شود هیچ گاه بیت‌المال را بیت‌الحال تعریف نمی‌کند.

 

وی عنوان کرد: طیفی نیز به عنوان ضد انقلاب اعم از منافقان، سلطنت‌طلب‌ها، گروه‌های ریگی، پژاک، توده و دیگ گروه های مخاف نظام با طمع کسب قدرت مجدد با سر دادن شعارهای ساختار‌شکنانه در این حوادث حضور پیدا کردند به طوری که 9 عنصر سفارتخانه بیگانه در این ماجرا دستگیر شده و 18 سفارت کشورهای غربی نیز در این زمینه فعالانه حاضر شده و با ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها سعی کردند از این جریان حمایت کنند.

 

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اظهار تاسف از سردمداران این فتنه که هیچ وقت از این حرکت‌ها و حمایت بیگانگان اعلام برائت نکرده‌اند، گفت: حتی عده‌ای از آنها لب به اظهارنظر نگشوده و با سقوط خود به تحریک این گروه‌ها دامن زدند.

 

سردار سنایی‌راد در بخش دیگری از سخنان خود جمهوری اسلامی ایران را امروز کشوری قدرتمند و الهام بخش برای تمامی نهضت‌های آزادی بخش و جریان‌های بیداری اسلامی توصیف کرد و افزود: کشور ما در حالی امروز به یک عزت و عظمت واقعی دست پیدا کرده که استکبار جهانی تلاش می‌کند تا به هر شکل ممکن به این الگوگیری و الهام‌بخشی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی خدشه وارد کند.

 

وی ضرورت توجه به ادامه مذاکرات هسته‌ای را با نشان دادن توان و قدرت جمهوری اسلامی ایران و دوری از هرگونه هراس و نگرانی یادآور شد و تصریح کرد: دو رهیافت مذاکرات منفعت ‌محوری و یا قدرت‌ محوری است چرا که آمریکا با ادعای اعلام جنگ علیه سوریه در حقیقت با عمل نکردن به وعده خود نشان داد که قدرت کدخدای پوشالی دنیا افول پیدا کرده است.

 

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه این رویکرد را نشان از قدرت‌طلبی جمهوری اسلامی ایران و کم شدن تهدیدات استکبار جهانی توصیف کرد و گفت: در بحث قدرت ‌محوری نیز باید به نحوی حرکت کنیم تا قدرت چانه‌زنی خودمان را افزایش دهیم چرا که با این افزایش قدرت می‌توان فشار و تهدید استکبار را خنثی کرده و به دفع آن بیشتر از گذشته کمک کرد.

 

سردار سنایی‌راد تقویت اقتصاد مقاومتی و وحدت ملی را در دفع این تحریم‌ها و آسیب‌ها یادآور شد و ادامه داد: در این اوضاع و احوال تخریب داخلی و چند صدایی به نفع دشمن است و به هیچ‌وجه نمی‌تواند عامل تقویت نظام اسلامی باشد.

 

این مسؤول بالا بردن قدرت چانه‌زنی را با تکیه بر رعایت اصل مقاومت و ایستادگی یادآور شد و عنوان کرد: عده‌ای تصور می‌کردند که با انقلاب رنگی به جای کودتا می‌توانند آشوب حقیقی به راه اندازند اما حماسه 9 دی ثابت کرد که همه این تفکرات خام بی‌نتیجه بوده و اگر این حماسه 9 دی رخ نمی‌داد ما باید امروز منتظر رخدادهای کشور مصر بودیم.

 

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه از 9 دی به عنوان دفاع از انقلاب به شکل عملی و متناسب و به موقع همراه با قدرت هوشمندی برتر یاد کرد و ادامه داد: آنهایی که امروز سعی می‌کنند تا به تطهیر سران فتنه اقدام کنند و زمانی از آشوب‌ها به عنوان کارناوال و رنگین‌کمان قدرت یاد می‌کردند امروز باید بدانند که اعلام برائت از فتنه به عنوان خط قرمز نظام با هدف تنبیه عوامل اصلی در فتنه یکی از الزامات و اسباب قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

 

سنایی‌راد ضرورت بازخوانی فتنه 88 را برای عبرت‌آموزی و افزایش بصیرت و معرفت یادآور شد و عنوان کرد: باید با تدبیر توطئه‌ها و تهدیدها خنثی شده و در هشت ماه فتنه راهبرد نظام اسلامی جذب حداکثری و دفع حداقلی بود که با مدارا و تدبیری که مقام معظم رهبری مدنظر داشت سعی شد تا ریزش‌ها محدود و با اعلام برائت، عده‌ای به دامن نظام برگردند.

 

وی لجاجت عده‌ای در توبه برای بازگشت به دامن پاک و طاهر نظام را یادآور شد و افزود: هر چند عده‌ای با مصادره ارزش‌ها سعی می‌کردند خود را مقدس نشان دهند اما نظام هیچ علاقه‌ای به خونریزی و مجادله نداشت.

 

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در ادامه با به راه اندازی گروه های تروریستی از سوی استکبار برای از بین بردن اسلام و اسلام هراسی در جهان، گفت: امروز داعشی‌ها به نام اسلام به اقداماتی دست می‌زنند که شرم‌آور است به طوری که با تبدیل جنگ برون تمدنی به درون تمدنی سعی در اضمحلال و آتش زدن به قدرت واقعی اسلام هستند.

 

سردار سنایی‌راد یادآور شد: در این ماجرا عربستان در کاهش قیمت نفت در حمایت از اروپایی‌ها باز به حرکتی دست زده که بازنده اصلی در این شرط بندی بی‌ثمر است./937/پ201/ب4

ارسال نظرات