۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۳۸۰۴۰
امام جمعه شاهین‌دژ:

مردم در 9 دی فتنه 88 را در نطفه خفه کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه شاهین‌دژ گفت: وقتی که دشمنان اسلام با هم متحد شده سعی داشتند از فضای نا آرام کشور نهایت سوء استفاده را کرده و به انقلاب و اسلام ضربات جبران ناپذیری وارد کنند اما مردم تنها با شنیدن یک خطبه از رهبر خویش هوشیار شده و این فتنه را در نطفه خفه کردند.
فتنه 88

حجت‌الاسلام نقی باقری، امام جمعه شاهین‌دژ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به لزوم بصیرت افزایی در جامعه، اظهار داشت: حدیثی از معصوم(ع) است که فرموده‌اند: هر کسی عبرت بگیرد، بر دانشش افزوده شود، اگر به مردم عبرت‌های قرآن و عترت و عاشورا و نظام را به درستی بیان کنند، بر بینش و بصیرت ملت افزوده می‌شود.

 

وی مردم کشور ما را با بصیرت‌ترین مردم خواند و افزود: ملت ما از امت دوران پیامبر اکرم(ص) و زمان ائمه(ع) بصیرت و آگاهی بیشتری دارد، و در عمل نیز از پیشوای خود اطاعت و پیروی بیشتری از دوران معصومان(ع) دارند.
 
وی ادامه داد: در جنگ احد پیامبر اکرم(ص) به یاران خود فرموده بودند تنگه احد را بدون فرمان من ترک نکنید، ولی سربازان ایشان به محض اینکه احساس کردند که در جنگ پیروز شده‌اند، با هدف به دست آوردن غنایم جنگی دره را ترک کرده و پیروزی حتمی غزوه احد را به شکست حتمی مسلمانان تبدیل کردند.
 
حجت‌الاسلام باقری به خانه‌نشین شدن امام علی(ع) پس از رحلت رسول الله(ص) اشاره و تصریح کرد: فتنه‌گران از عدم بینش و بصیرت مردم سوء استفاده کردند و کاری کردند که امام متقیان بیست‌وپنج سال از عمر شریف خود را در سکوت و خانه‌نشینی به سر ببرد.
 
امام جمعه شاهین‌دژ با بیان ماجرای جنگ جمل و حضور همسر پیامبر اکرم(ص) در این نبرد، خاطر نشان کرد: چون مردم امام و رهبر و پیشوای زمان خود را نمی‌شناختند، به سادگی فریب دشمنان اسلام را که در پوشش منافقان در آمده و خود را مسلمان جلوه می‌دادند، می‌خوردند، به حدی که در تاریخ شاهد حضور یکی از همسران پیامبر خاتم(ص) در جنگ جمل هستیم.
 
وی افزود: امام حسین(ع) که نوه پیامبر(ص) و امام بر حق مسلمین بود را پس از پنجاه سال از رحلت پیامبر اکرم(ص) با چه وضعیت تاسف باری به شهادت می‌رسانند و سر مبارک ایشان را به همراه اهل‌بیت غمدیده و مظلومشان به عنوان اسیر جنگی شهر به شهر و دیار به دیار می‌گردانند و این در حالی است که کسی جرات اعتراض ندارد.
 
حجت‌الاسلام باقری به فتنه سال 88 اشاره و اضافه کرد: وقتی که دشمنان اسلام با هم متحد شده بودند و سعی داشتن از فضای پیش آمده در کشور نهایت سوء استفاده را بکنند، و به انقلاب و اسلام ضربات جبران ناپذیری وارد کنند، مردم تنها با شنیدن یک خطبه از رهبر خویش هوشیار شده و این فتنه را در نطفه خفه کردند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه ارومیه ادامه داد: بصیرت و بینش کشور ما تحسین برانگیز است، چون در شرایطی فتنه را تشخیص داده و با آن مقابله کردند که همه شبکه‌های ماهواره‌ای، تحت حمایت مستکبران، بیست‌وچهار ساعته جریان فتنه را حمایت و ترغیب و تبلیغ می‌کردند.
 
وی بر هوشیاری بیش از پیش ملت ایران تاکید کرد و افزود: ما نباید به این وضع قانع باشیم، چون دشمنان اسلام هر روزه بر تبلیغ و توان خود اضافه می‌کنند تا با استفاده از برخی امکانات و افرادی که بی‌بصیرت هستند به ملت ضربه بزنند.
 
حجت‌الاسلام باقری تصریح کرد: وظیفه سنگین ما این است که همه روزه برای بصیرت افزایی ملت تلاش کنیم و آگاهی ملت را بالا ببریم.
 
امام جمعه شاهین‌دژ داشتن بصیرت را لازمه در امان ماندن از شر توطئه‌های دشمنان دانست و اظهار کرد: در هر کشوری که بصیرت و بینش بیشتر باشد آن کشور از شر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنانش در امان می ماند./936/ت302/ب4
ارسال نظرات