۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۳۸۰۸۸
امام جمعه موقت اهواز:

حماسه 9 دی، تجلی‌ بصیرت ملت ایران بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه حماسه 9 دی تجلی بصیرت ملت ایران بود، گفت: بصیرت و پس از آن تعهد و وفاداری مردم به آرمان‌های نظام اسلامی و مقدسات مهم‌ترین عوامل شکل دهنده حماسه 9 دی بود.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه بصیرت همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، عنوان کرد: حماسه 9 دی تجلی‌گاه بصیرت ملت ایران بود.
 
وی ادامه داد: مردم ایران از هر قشر و با هرسلیقه آن زمان که دیدند نظام جمهوری اسلامی و مقدسات مذهبی مورد هجمه قرار گرفته است، به میدان آمدند و حماسه آفریدند؛ حماسه 9 دی نشان دهنده تعهدی بود که مردم داشتند اما در نخبگان وجود نداشت.
 
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به حوادث عاشورای 88 و بی احترامی به مقدسات از سوی فتنه گران، از مهم ترین نشانه های تعهد مردم و وفاداری آنها به نظام اسلامی و مقدسات را حضور پرشکوه در 9 دی دانست، و افزود: بصیرت و پس از آن تعهد و وفاداری به آرمانهای نظام اسلامی و مقدسات مهم ترین عوامل شکل دهنده حماسه 9 دی از سوی مردم بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: سیل خروشان مردم در 9 دی این پیام را به همراه داشت که هیچ شخص یا گروهی نمی تواند با ستیزه جویی، قانون گریزی و بداخلاقی به میدان بیاید و در عرصه بماند، به یقین مردم چنین حرکاتی را تحمل نخواهند کرد.
 
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نخبگان باید با اطاعت از ولی فقیه، ادامه دهنده راه امام و شهدا باشند و هم قدم با مردم پیش بروند.
 
وی اضافه کرد: پیام حماسه 9 دی این بود که نظام اسلامی، قانون اساسی و اعتقادات مردم باید مورد احترام قرار گیرد؛ نمی توان با عناوینی مانند تقلب، دشمن را امیدوار کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: در آینده نیز هرکه بخواهد به این عرصه وارد شود باید براساس هنجارها و آرمانهای جمهوری اسلامی، التزام به قانون و اخلاق عمل کند.
 
امام جمعه موقت اهواز در پایان با بیان اینکه آنچه در فتنه 88 رخ داد اخلاق ستیزی و قانون گریزی بود، گفت: 9 دی متعلق به همه اقشار و گروه ها بود؛ مردم با هر سلیقه و جناح سیاسی به صحنه آمدند و امیدواریم پیام آن به خوبی از سوی همگان دریافت شده و در آینده با نگاه به حماسه 9 دی شاهد وحدت و همگرایی هرچه بیشتر مردم و مسؤولان با تکیه بر اوامر ولی فقیه باشیم./9462/ت302/ب4
ارسال نظرات