۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۳۸۱۱۶
استاد حوزه و دانشگاه:

ظرفیت‌های وحدت‌آفرین حماسه 9 دی نباید مورد غفلت قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی بر وحدت همراه با بصیرت تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌های وحدت‌آفرین حماسه 9 دی نباید مورد غفلت قرار گیرد.
9 دي

حجت‌الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌ شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت فرا رسیدن حماسه 9 دی ترتیب یافت، اظهار داشت: بصیرت، آگاهی و وقت‌شناسی ملت ایران موجب خلق حماسه 9 دی شد، که در نهایت همین واقعه انقلاب اسلامی را بیمه کرد.

 


وی با اشاره به خطبه جاودانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88، خاطرنشان کرد: سخنان معظم‌له روحیه مجدد و روشنگری ویژه‌ای به جامعه داد تا فریب‌خوردگان نیز از کرده خود پشیمان شده و به صراط مستقیم بازگردند، هر چند برخی از روی لجاجت نصیحت رهبری را مورد توجه قرار ندادند.

 


حجت‌الاسلام خدیوی به فرصت‌های حماسه 9 دی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: به‌رغم اینکه فتنه سال 88 آسیب‌ها و خساراتی را توسط القای بیگانگان و نیروهای مزدور داخلی درکشور ایران به‌بار آورد، به‌واسطه بصیرت ملت نیز آثار و برکاتی داشت که بایستی مورد بررسی قرار گیرد.

 


این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: از جمله برکات این حماسه را می‌توان به حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شهر و روستا، بازگشت واقعی فریب‌خوردگان به نظام و حفظ موازنه قدرت ایران در خاورمیانه که موجب پیروزی و سربلندی کشور سوریه و شخص بشاراسد شد را از نتایج مثبت این حماسه بزرگ نام برد.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌ شرقی با تأکید بر حفظ وحدت و بهره‌مندی از حماسه 9 دی برای جذب حداکثری، خاطرنشان کرد: مسؤولان و مردم باید براین امر تمرکز و حساسیت ویژه داشته باشند که حماسه 9 دی عاملی برای وحدت مسلمانان و ملت ایران باشد، نه ابزاری برای تفرقه و فرافکنی.

 


حجت الاسلام خدیوی با بیان این‌که ظرفیت‌های وحدت‌آفرین حماسه 9 دی نباید مورد غفلت قرار گیرد، گفت: باید با سعه صدر و حفظ موازین نظام مقدس جمهوری اسلامی همه اقشار، احزاب و گروه‌ها را دریابیم و با روشنگری و بصیرت‌بخشی به آنان، تمام آحاد مردم را تحت لوای متحد جامعه اسلامی گرد آوریم.

 


وی با اشاره به آیه شریفه 46 سوره انفال، گفت: استراتژی اصلی و راهبردی تمام ادیان الهی اعتقاد به توحید بوده و تمام انبیاء مردم را به وحدت و اجتناب از تفرقه دعوت کرده‌اند؛ براین اساس حکومت و رهبری درجامعه اسلامی مستلزم وحدت و حل مشکلات با صبر و تدبیر است.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌ شرقی بر وحدت همراه با بصیرت تأکید کرد و گفت: راسخ مسؤولان و ملت برای مقابله با تحریم‌های دشمنان و تهاجم فرهنگی مبتذل غرب برای جلوگیری از هرگونه خیال باطل بیگانگان علیه ایران اسلامی خوب نقطه مشترک برای وحدت ملی و دینی است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات