۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۳۸۱۱۸
زاکانی:

عده ای به دنبال دادن حیات نباتی به فتنه گران هستند/ 9 دی دادگاه عمومی سران فتنه بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید براین که احیاء و زنده نگه داشتن حیات فتنه گران سبک سازی جریان فتنه است، گفت: برخی ها به دنبال این هستند فتنه را در یک جریان عادی تاریخ محو کنند در حالی که این محاکمه و مجازات سران فتنه خواسته مردم است.
عليرضا زاکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در همایش بصیرت ماندگار در ساری با بیان این که برخی ها علاقه مند هستند که فتنه را یک حادثه شخصی، یک رخداد بدون پیش بینی و دعوا نشان دهند، گفت: این عده پرداختن به فتنه 88 را موجب شکاف و بر هم زننده جامعه می دانند.

 

وی افزود: با واکاوی نهم دی می توان به عظمت حرکت مردم در آن روز تاریخی پی برد و این حماسه تاریخی و پرشور بهره و عبرت گرفت و آن را دستمایه ای برای آینده قرار داد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که حادثه 13 آبان سال 58 از سوی امام خمینی(ره) به عنوان انقلاب دوم ملت ایران نام گرفت، گفت: 13 آبان منشأ خیرات و برکات بسیاری شد که یکی از جلوه های آن جلوگیری از انحراف بخشی از حکومت و قرارگیری در مسیر ارتباط با آمریکا بود.

 

وی با اشاره به این که در تاریخ انقلاب اسلامی هیچ روزی با ویژگی های 9دی نمی توان یافت، ادامه داد: این حماسه تاریخی در اوج دوران جهاد اکبر رخ داد و در پس پرده غبار آلود هشت ماهه فتنه آن حضور بی نظیر اتفاق افتاد.

 

زاکانی با بیان این که در حماسه نهم دی سال 88 غیرت، شعور، شور و ولایت مداری ملت ایران تجلی یافت، گفت: همه سیاهی هایی که در جامعه از سوی فتنه گران به ظهور و بروز رسیده بود با آن حضور حماسی محو شد.

 

وی با بیان این که با حماسه عظیم ملت ایران در نهم دی سال 88 فتنه مرد و فتنه گر نیز منکوب شد، بیان داشت: اما امروز عده ای دوباره به دنبال احیاء و زنده کردن فتنه گران هستند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: این عده تلاش می کنند تا سران فتنه حیاتی فاقد حرکت و شعور در جامعه داشته و زندگی نباتی مجدد را برای فتنه گران داشته باشند.

 

زاکانی با تأکید براین که به هیچ وجه نمی توان فتنه و فتنه گری را از یاد برد و از ذهن ها پاک کرد، افزود: فتنه و فتنه گران به دنبال انحراف بودند که دقیقاً هدف و برنامه ریزی آنها جذف مقصد عالی انقلاب اسلامی بود.

 

وی با بیان این که هدف نهایی فتنه و فتنه گران اساس نظام اسلامی بود، گفت: ابعاد فتنه یک ابعاد جهانی بود و تنها محدود به داخل کشور نبود.

 

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان این که موسوی، خاتمی و کروبی سران داخلی فتنه هستند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تنها فتنه را در قاب این افراد تعریف کنیم در حق ملت جفا خواهیم کرد.

 

زاکانی با بیان این که سران فتنه دعوای قدرت دارند و برای این که به قدرت و مناصب خود دست یابند دعوای زشتی را طراحی و جنایت های بزرگی را مرتکب شدند، تصریح کرد: اساس فتنه یک برنامه مدون و از پیش تعیین شده برای هدف قرار دادن اصل نظام بود.

 

وی ادامه داد: اساس فتنه وقتی بود که یک پیوستگی رسمی و علنی در داخل از کشور که از قبل نیز رگه های آن وجود داشت به وجود آمد و آن پیوستگی به هم گره خورد و مسیر را پیدا کرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که اجتماع و وحدت کلمه مردم ابزار جدی فتنه گران برای رسیدن به اهداف خود بود، خاطرنشان کرد: آنها تلاش کردند تا مردم را در برابر هم قرار دهند.

 

وی با اشاره به این که در حقیقت فتنه گران از رأی و حق الناسی که مردم داشتند گذشتند، گفت: دوم خردادی ها تنها شعار برجسته ای که داشتند این بود « برای من رأی و نظر مردم مهم است» و به همین دلیل جامعه را به دو دسته انتخابی و انتصابی تقسیم کردند و حاکمیت دوگانه را مطرح کردند.

 

زاکانی ادامه داد: زمانی که فتنه گران در انتخابات پا روی رأی و نظر و حقوق مردم گذاشتند حیات خود را از دست دادند و امروز عده ای به دنبال زندگی نباتی برای سران فتنه هستند.

 

وی با تأکید براین که احیاء و زنده نگه داشتن حیات فتنه گران سبک سازی جریان فتنه است، گفت: برخی ها به دنبال این هستند فتنه را در یک جریان تاریخی محو کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که فتنه گران قدر و منزلت رهبری انقلاب را نشناختند و از آن عبور کردند، افزود: این ها همان طایفه ای هستند که در تاریخ انقلاب تا به امروز خروجی های بسیاری داشتند واگر نظرات خروجی های آنها محقق می شد معلوم نبود امروز چه شرایطی داشتیم.

 

وی با ذکر مثالی از عملکرد این جریان گفت: بعد از انتخابات سال 88 جمعی از طرفداران این جریان در سال 89  در نامه ای به بشار اسد خواستار کناره گیری از قدرت و عدم مقابله با عناصر آشوب طلب آن دوران شدند و اگر طرح های این افراد به نتیجه می رسد داعش امروز در خانه های ما بود.

 

زاکانی با بیان این که آنها با نام خط امام راحل به دنبال تغییر ماهیت این خط هستند، تصریح کرد: در فتنه 88 فتنه گران خطی را دنبال کردند که ناصواب بود.

 

وی قانون شکنی را یکی از دیگر ظلم های بزرگ فتنه گران به انقلاب و نظام دانست و خاطرنشان کرد: موسوی در قبل از انتخابات به دروغ شعار قانون گرایی سر می داد اما از همان فردای انتخابات به دنبال قانون شکنی بود.

 

زاکانی با بیان این که جریان فتنه کاملاً طرح ریزی شده بود، ادامه داد: از شهریور 87 آنها کمیته دروغین صیانت از آرا را فراهم و مقدمات ادعای دروغین خود را آماده کردند.

 

نماینده تهران در مجلس با تأکید بر این که آنها زمینه را از قبل برای فتنه گری فراهم کردند و فتنه 88 تنها یک حادثه نبود، افزود: از خیلی قبل تر زمینه ها فراهم شد و حتی آشوب گر درست کردند و تلاش کردند به هر طریق ممکن خودشان را به قدرت برسانند.

 

وی با بیان این که فتنه گران آرمان های انقلاب را به سخره گرفتند، افزود: آنها تجلی عظمت ارزش های اسلامی را در معرض تمسخر و اهانت قرار دادند.

 

زاکانی با بیان این که عده ای منتظر بخشش این افراد هستند، گفت: این جنایت های سران فتنه قابل بخشش نیست.

 

وی با تأکید بر این که اولاً محاکمه سران فتنه درخواست متن جامعه انقلابی است، خاطرنشان کرد: اگر فتنه گر کف خیابان محارب و حکمش اعدام است پس کسی که ایجاد کننده فتنه بوده حکمش از آن فرد فتنه گر نیز بیشتر است.

 

زاکانی با بیان این که محاکمه و مجازات سران فتنه یک اصل است و متن جامعه انقلابی خواستار اجرای آن هستند، افزود: مشکل جدی جامعه ما این است عده ای در نقاب گذشته خود اما با چهره های دگرگون شده در پشت این نقاب در مواجهه با انقلاب ایستاده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل از سوی کسانی بود که آنها در گذشته سابقه انقلابی گری داشتند، اما از انقلابی گری خود پشیمان شدند، اما به مردم نگفتند که از این سابقه پشیمانیم./950/پ201/ج

ارسال نظرات