۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۳۸۱۵۱
حجت الاسلام غفوری:

9 دی روز مرگ فتنه و یوم‌الله است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: حضور کم نظیر مردم در حماسه 9 دی کار دشمن را یکسره کرد و این حضور مانند 22 بهمن و فتح خرمشهر حماسه‌ای تاریخی و ماندگار شد.
حجت‌الاسلام حبيب‌الله غفوري

حجت الاسلام حبیب الله غفوری، مدیر حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حضور کم نظیر مردم در حماسه 9 دی سال 88 تصریح کرد: مردم ایران مشاهده کردند که دشمنان داخلی و خارجی با یکپارچگی، به اساس اسلام و ولایت فقیه حمله‌ور شده‌اند و به یقین رسیدند که دشمن بنا دارد تمام زحمات شهدا و اولیای الهی که حاصل آن نظام مقدس جمهوری اسلامی است را با یک تهمت و غوغا سالاری نابود کند از این‌رو با تمام قوا مثل اول انقلاب و دفاع مقدس به صحنه آمدند و در مقابل دشمن یکپارچه ایستادند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: جمعیت کم‌نظیری که در روز نهم دی‌ماه 88 به خیابان‌ها آمدند، مانند آن را می‌توان در تشییع جنازه امام راحل(ره) پیدا کرد و حضور کم نظیر مردم در حماسه 9 دی کار دشمن را یکسره کرد و این حضور مانند 22 بهمن و فتح خرمشهر حماسه‌ای تاریخی و ماندگار شد.

 

مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به دلایل یوم‌الله خواندن حماسه 9 دی عنوان کرد: حماسه 9 دی روز مرگ فتنه بود و خداوند روزی که دشمنانش در آن سرنگون می‌شوند را، یوم‌الله عنوان می‌کند و  9 دی از آن جهت یوم‌الله است که به خاطر حضور ملت، خداوند اصحاب فتنه را عذاب و آنها را دچار مرگ حتمی کرد.

 

حجت الاسلام غفوری در پاسخ به این سؤال که برخی ادعا می‌کنند فتنه 88 سوء تفاهمی بیش نبوده بیان داشت: از کسانی که چنین ادعاهایی می‌کنند باید پرسید که آیا ستاد هماهنگی آمریکا، انگلیس، اسرائیل و موساد در دبی برای پشتیبانی از فتنه، اسمش سوء تفاهم است؟ آیا ابزار و تجهیزات مخابراتی پیشرفته‌ مربوط به سرویس‌های امنیتی آمریکا و اسرائیل که در اختیار فتنه‌گران بود و لحظه به لحظه نتایج و صحنه های اغتشاشات را در رسانه‌های وابسته به استکبار پخش می‌کردند، یک سوء تفاهم بود؟

 

وی در ادامه گفت: آیا عمل کردن مرحله به مرحله‌ دقیق به نقشه دشمن که کپی انقلاب‌های مخملی بود، یک سوء تفاهم بود؟ آیا متهم کردن نظام پاک جمهوری اسلامی به گناه بزرگ و لکه‌دار کردن چهره نظام به تقلب سوء تفاهم بود؟ آیا تن ندادن به قانون و قلدری کردن در برابر قانون و کشاندن مردم به کف خیابان‌ها و شعار علیه اصل نظام سوء تفاهم بود؟ آیا اینکه رییس جمهور آمریکا رسماً از یکی از سران فتنه نام می‌برد و می‌گوید کاری که او انجام می‌دهد، دقیقاً مطابق با اهداف و خواسته‌های ما است، یک سوء تفاهم بود؟ این‌ها همه سؤالاتی است که مدعیان این‌گونه صحبت‌ها باید پاسخگوی آن باشند.

 

قیام علیه نائب امام زمان، قیام علیه امام زمان است

 

مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اینکه فتنه 88 با طراحی دقیق دشمن و با ماهیت صهیونیستی جهت براندازی نظام برنامه‌ریزی شده بود، اظهار داشت: ملت ایران برای همیشه‌ تاریخ به غائله 88 به عنوان فتنه‌ای که علیه اسلام، امام حسین(ع) و امام زمان(عج) بود نگاه می‌کنند، زیرا قیام علیه نائب امام زمان(عج) در عصر غیبت کبری، قیام علیه امام زمان(عج) است و اصحاب فتنه چنین جنایت بزرگی مرتکب شدند و اگر جنگ جمل در تاریخ اسلام قابل فراموش شدن و توجیح باشد، فتنه 88 هم قابل توجیح خواهد بود.

 

حجت الاسلام غفوری در پاسخ به این سؤال که برخی به دنبال تطهیر سران فتنه هستند، تصریح کرد: فتنه و اصحاب آن اگر هزار بار با آب زمزم هم شسته شوند، قابل تطهیر نخواهند بود زیرا چهره سیاهی که فتنه و اصحاب فتنه در پیشگاه خدا، اهل بیت(ع) و ملت دارند، قابل تطهیر نیست. اگر خواستند توبه کنند که ملت آن‌ها را ببخشند، باید رسماً اعلام و اقرار کنند که چه جنایتی علیه نظام، امام شهدا و خون شهدا مرتکب شده‌اند و درخواست کنند که ملت و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب از آنها بگذرند تا شاید نگاه ملت ایران نسبت به آن‌ها تغییر کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: فتنه و فتنه‌گری خط قرمز نظام است و اگر دولت مردان در این زمان و در دوره‌های آینده مراعات این خط قرمز را کردند، مورد احترام ملت خواهند بود و اگر کسی بخواهد این خط قرمز را زیر پا بگذارد، ملت ایران با آنها مانند اصحاب فتنه برخورد خواهد کرد./841/ت302/ب4

ارسال نظرات