۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۳۸۱۵۶
مناجات یک روحانی شهید؛

بهترین رهبر دنیا را در بهترین سن نصیبم کردی

خبرگزاری رسا ـ طلبه شهید حسین کاشانی شهید آن چنان به جبهه علاقه داشت که بلافاصله پس از مراسم نامزدی اش به جبهه بازگشت و سرانجام در جریان دفع حمله دشمن در 13 اردیبهشت ماه 1365 در فکه به شهادت رسید و به دیدار برادرش محمد که سال 1362به شهادت رسیده بود، شتافت.
طلبه شهيد حسين کاشاني

به گزارش خبرگزاری رسا، طلبه شهید حسین کاشانی در سال 1342 در شهرستان پیشوا به دنیا آمد، حسین از همان کودکی عاشق روحانیت بود و در نمایش‏هایی که بازی می کرد همواره نقش روحانی را برمی گزید، پس از اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه خوانسار و سپس حوزه علمیه قم شد و با شروع جنگ به فرمان امام(ره) لبیک گفت و به جبهه رفت.



این شهید بزرگوار آنچنان به جبهه علاقه داشت که بلافاصله پس از مراسم نامزدی اش به جبهه بازگشت و سرانجام در جریان دفع حمله دشمن در 13 اردیبهشت ماه 1365 در فکه به شهادت رسید و به دیدار برادرش محمد که سال 1362به شهادت رسیده بود، شتافت.

 

 

 

بخشی از وصیت ‏نامه طلبه شهید حسین کاشانی:


بار خدایا! تو چه نعمت هایی را به من دادی که من شایستگی و لیاقت آن‏ها را نداشتم. از میان ادیان کامل ترین دین را برای من قرار دادی؛ یعنی اسلام و از میان فرق اسلام، شیعه را و از میان فرق شیعه، شیعه دوازده امامی را و از آن میان خط ولایت و خط اصیل اسلام و خط امام را و از میان زمان‏ها، زمان انقلاب اسلامی ایران را، و در این زمان بهترین سنین را انتخاب کردی؛ یعنی جوانی را، و از میان رهبرهای دنیا بهترین رهبر را به من عطا کردی.

سیدی از ذریه رسول الله و از سلاله حسین(ع) یعنی امام امت، از میان مشاغل بهترین شغل را که همان شغل رسول خدا بود(یعنی طبیب روح‏ها، روحانیت) از میان مکان‏ها بهترین مکان را، مکانی که محل عبور ملائک خدا و اولیای خداست یعنی قم و از میان خانواده ها بهترین خانواده، یعنی خانواده شهید پرور، و از میان مرگ‏ها بهترین مرگ را یعنی کشته شدن در راه خودت را انتخاب کردی./978/پ203/س


 منبع: پایگاه اینترنتی فاتحان

ارسال نظرات