۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۲۳۸۱۷۶
عضو کمسیون امنیت ملی مجلس:

9 دی روز غلیان بصیرت ولایی ملت ایران بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مراغه در مجلس گفت: بصیرت ولایی مردم در نهم دی سال 88 غلیان و سیل ملت ولایت‌مدار، فتنه‌گران را از صحنه محو کرد.
مهدي دواتگري

مهدی داوتگری، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که در آستانه حماسه 9 دی ترتیب یافت، اظهار داشت: نگاهی به تاریخ صده اخیر ایران اسلامی نشان می دهد، که مردم آذربایجان و تبریز همواره در نهضت‌های مردمی و دینی پیشرو بوده اند.

 


وی با بیان این‌که حماسه 8 دی مردم تبریز یک روز قبل از تجمع بزرگ میلیونی ملت ایران در روز 9 دی عامل انگیزشی بسیار مهمی بوده است، خاطرنشان کرد: مردم انقلابی آذربایجان زمانی که نظام و انقلاب اسلامی در معرض تهدید قرار می گیرد، همواره در دفاع از این کشور پیشتاز هستند.

 


نماینده مردم مراغه در مجلس با تأکید بر این‌که آذربایجان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز پیشرو در حفظ و حراست از نظام اسلامی بوده است، گفت: این واقعیت چه در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و چه در جنگ هشت سال دفاع مقدس و در جریانات 8 دی و 9 دی بر همگان به اثبات رسیده است.

 


وی با بیان این‌که حماسه 8 و 9 دی انقلاب اسلامی ایران را بیمه کرد، گفت: اگر ملت حماسه تاریخی دی ماه سال 88 را خلق نمی‌کردند، معلوم نبود که چه بر سر انقلاب و نظام اسلامی ایران می آمد، اما لطف خدا شامل حال انقلاب اسلامی ایران بود و بصیرت ولایی ملت غلیان و سیل ملت، فتنه‌گران را از صحنه محو کرد.

 


دواتگری ادامه داد: اگر مردم در صحنه مبارزه و سرکوب سازی فتنه و فتنه گران حضور نمی یافتند، جریانات و آشوب هایی که از سوی دشمن شکل یافته بود، تدوام پیدا می کرد و این طمع در دشمن ایجاد می شد که دسیسه ای دیگر علیه ایران اسلامی طراحی کند.

 


عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این‌که حضور پر شکوه مردم در صحنه صیانت از نظام و انقلاب دسیسه و فتنه 88 را خنثی کرد، افزود: تطهیر سران فتنه به هیچ عنوان ممکن نیست، چه بسا تاکنون رأفت نظام اسلامی شامل حال ایشان بوده است.

 


وی با اشاره به جریانی که به دنبال تطهیر سران فتنه با استفاده از فضای به وجود آمده در دولت تدبیر و امید در کشور، تصریح کرد: در چنین بحث هایی نباید از نقش دستگاه قضایی غافل باشیم؛ نقش و جایگاه دستگاه قضایی بایستی درخصوص تصمیم‌گیری نسبت به عملکرد سران فتنه بایستی مورد قبول همگان باشد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات