۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۲۳۸۱۷۷
نماینده مردم تبریز:

طرح تقلب در انتخابات ضربه بزرگی به حیثیت نظام بود

خبرگزاری رسا ـ عضو کمسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این‌که رهبر انقلاب همواره بر رعایت تقوای سیاسی و اخلاق انتخاباتی تأکید داشته اند، گفت: طرح تقلب در انتخابات ضربه بزرگی به حیثیت نظام بود.
محمد اسماعيل سعيدي، نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به حوادث فتنه سال 88 اظهار داشت: میزان مشارکت 85 درصدی مردم در  انتخابات سال 88 اتفاقی بسیار بزرگ در تاریخ سیاسی ملت‌ها به شمار می رود، اما فتنه‌گران با اعمال نسنجیده خود این شیرینی را به کام ملت تلخ کردند.

 


وی با بیان این‌که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خرداد ماه سال 88 می توانست یکی از نقاط اتکای نظام اسلامی در مجامع بین المللی باشد، خاطرنشان کرد: با این حضور میلیونی می شد در سطح بین المللی و سیاسی به نفع منافع ملی از آن بهره برداری کرد، اما  جریان فتنه این مشارکت را تهدیدی برای بقای خود دیدند، در نتیجه علیه ملت و نظام فتنه‌انگیزی کردند.

 


سعیدی ایجاد شکاف در داخل کشور و جری شدن دشمنان در خارج از کشور را از نتایج فتنه 88 دانست و افزود: اگر فتنه 88 رخ نمی داد؛ افزون بر این‌که شاهد تاثیر گذاری مثبت جمهوری اسلامی ایران در افکار بین المللی بودیم، کشورهایی که به نحوی با ایران سر ستیز دارند نیز عقب نشینی می کردند.

 


نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که فتنه‌گران تحمل شکست را نداشتند و طرح تقلب در انتخابات ضربه بزرگی به حیثیت نظام وارد کردند، افزود: سران فتنه یکی از راه‌های تحت فشار قرار دادن نظام را تشدید تحریم های اقتصادی می دانستند، البته باید دانست که بخشی از تحریم های فعلی نیز از زمان انتخابات به بعد تشدید شده است.

 


عضو کمسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این‌که رهبر انقلاب همواره بر رعایت تقوای سیاسی و اخلاق انتخاباتی تأکید داشته اند، خاطرنشان کرد: حضور پرشور و حماسی ملت در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 حتی در کشورهایی که ادعای دموکراسی و آزادی بیان دارند، بی سابقه بود، اما همان مدعیان زمینه راه اندازی فتنه را فراهم کردند تا این حماسه سیاسی تحت الشعاع قرار گیرد.

 


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نقش مردم آذربایجان و تبریز در مقابله با جریان فتنه 88 اظهار داشت: حضور و پیشتازی مردم آذربایجان در 8 دی اوج نماد مقابله با جریانات فتنه 88 بود که حضور حماسی تاثیر گسترده آذربایجان در داخل و خارج از کشور را اثبات کرد.

 


وی در ادامه با بیان این‌که حضور سران فتنه در حصر خانگی، نهایت لطف و محبت نظام را نشان می دهد، افزود: سرنوشت افرادی که نظام را تا لبه پرتگاه بردند، در قانون مشخص شده است، فارغ از هرگونه حاشیه های موجود ثابت شده که فتنه‌گران حتی در صورت تشکیل دادگاه هر حکمی که به نفع آنها باشد، قبول کرده و در غیر این صورت رد خواهند کرد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات