۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۲۳۸۱۷۹

شرکت ائمه جماعات مساجد آذربایجان‌شرقی در آزمون تفسیر قرآن

خبرگزاری رسا ـ مسابقه کتبی «تفسیر همراه» ویژه طلاب و ائمه جماعات مساجد آذربایجان شرقی به همت دبیرخانه کانون‌های مساجد استان برگزار می شود.
محمد هادي‌نيا، مسؤول دبيرخانه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي

محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری مسابقه تفسیر قرآن ویژه روحانیان استان خبر داد و اظهار داشت: مسابقه کتبی «تفسیر همراه» ویژه طلاب و ائمه جماعات مجری طرح تفسیر قرآن در مساجد آذربایجان شرقی برگزار می شود.

 


وی ادامه داد: این مسابقه با طرح 30 پرسش چهارگزینه ای از نرم افزار و نسخه ویژه تلفن همراه «تفسیر همراه» برگزار می شود و علاقه‌مندان برای دریافت این نرم افزار و سوالات مسابقه می توانند به دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 04133339006 داخلی 106 تماس گیرند.

 


مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی ادامه داد: علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به سایت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی نسبت به دریافت سؤالات این مسابقه اقدام کنند و پاسخنامه ها را به دبیرخانه استانی تحویل دهند.

 


هادی نیا آخرین مهلت شرکت در این مسابقه را 12 بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: 18 اسفندماه امسال همزمان با سالروز تشکیل ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، به 22 نفر از برگزیدگان، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به میزان سه میلیون ریال اهدا خواهد شد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که کلیه فعالیت های قرآنی کانون ها اعم از طرح تلاوت نور، تفسیرهمراه، مسجد، شکوفه های بهشت و .. زیر نظر خانه نور اداره می شوند، اظهار داشت: بیش از 30 مرکز خانه نور در کانون‌های مساجد استان فعال هستند که به استناد بند 3 مصوبه شماره 302 مورخ 18/12/1371 شورای عالی انقلاب فرهنگی، ترویج و توسعه آموزش های قرآنی مساجد و ارتقای سطح دانش و مهارت های فراگیران قرآن را عهده دار هستند.

 


مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی راه اندازی کانون تخصصی قرآن را از دیگر فعالیت های قرآنی این دبیرخانه برشمرد و افزود: مهم‌ترین هدف راه اندازی کانون‌های تخصصی، تمرکز زدایی و توسعه وسعت میدان عملیاتی کانون‌ها، استفاده بهینه از منابع، امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی موجود در کانون‌ها، افزایش سطح کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌ها با استفاده از توانمندی‌های کانون‌ها، استانداردسازی و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های مختلف در کانون‌ها است.

 


هادی نیا با اشاره به اجرای طرح «تلاوت نور» در مساجد استان افزود: اجرای همزمان طرح تلاوت نور با طرح احیای تفسیر روزانه قرآن کریم در قالب 15 جلد تفسیر همراه تلاشی است که ضمن انس عمومی با قرآن و احیای فرهنگ قرائت روزانه قرآن کریم، قرآن پژوهی نیز از یک جریان صرفا تخصصی به جریان عمومی و فراگیر مبدل می شود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات