۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۲۳۸۲۱۱
رییس اداره اوقاف و امور خیریه فریدن:

347 موقوفه ثبت شده در فریدن وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه فریدن گفت: تعداد موقوفات ثبت شده در این شهرستان 347 فقره است.
وقف و تلاوت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، فرشید هاشمی رییس اداره اوقاف و امور خیریه فریدن شب گذشته در همایش تجلیل از واقفان فریدن، به موقوفات ثبت شده فریدن در سامانه اوقاف اشاره کرد و گفت: تعداد موقوفات ثبت شده در این شهرستان 347 موقوفه، تعداد وفقات بالغ بر 600 فقره، موقوفاتی که تقاضای ثبت شده اند 227 فقره بوده که نزدیک به 130 موقوفه درخواست ثبت دادیم که به علت عدم بودجه تاکنون به ثبت نرسیده اند.

 

وی با اشاره به 13 موقوفه در سال جاری در فریدن، افزود: خیرین بی منت در خدمت مردم هستند چرا که سنت حسنه رسول خدا را احیا می کنند.

 

رییس اداره اوقاف فریدن با اشاره به کمک ساخت حسینیه، پارک کودک و کمک جهیزیه به جوانان فریدن و با اعلام تکمیل امامزاده جغا، بیان کرد: طرح و نقشه اولیه امامزاده عبدالله دامنه تهیه و طرح عمرانی آن نیز در تکمیل است که با توجه به شرایط جوی منطقه، در فروردین ماه 94 به صورت جدی طرح مرمت و بازسازی آن آغاز خواهد­شد.

 

وی با اشاره به 171 فقره سندمالکیت بقاع متبرکه این منطقه، یادآور شد: تعداد 20بقعه از بقاع متبرکه ثبت سامانه شده که طرح های عمرانی و طرح بازسازی بقاع طبق طرح جامع کل بقاع صورت می­گیرد و از سلیقه ای عمل کردن جلوگیری می­شود.

 

در ادامه این همایش اسفندیار تاجمیری فرماندار فریدن ضمن تبریک هفته وقف گفت: جایگاه وقف به عنوان یک سنت حسنه مطرح است که ازافتخارات مکتب اسلام در راستای رفع نیازهای مادی و معنوی جامعه تعبیه شده است.

 

وی ابراز کرد: سازمان اوقاف می­تواند با پرداختن اساسی و هوشمندانه در حوزه وقف زمینه تحول اقتصادی و اجتماعی را فراهم آورد.

 

تاجمیری ادامه داد: با توجه به دیرینه فرهنگی ارزشی و­ نقش ارزنده در این حوزه، در اصل باید بیش از پیش موقوفات تقویت و سنت حسنه وقف بیشتر شود.

 

وی با اشاره به این که منطقه گرفتار مشکلات زیربنایی است، تأکید کرد: این مسئله فاصله قابل تأملی برای همه است به ویژه برای دلسوزان در حوزه وقف؛ خیرین باید در مباحث خیر و وقف مسائل زیر بنایی را هم مدنظر داشته باشند.

 

فرماندار فریدن با اشاره به فرسودگی بیش از 20مدرسه، مشکلات اشتغال و کارآفرینی، بیکاری، اعتیاد، طلاق و پدیده شوم مهاجرت در منطقه گفت: واقفین با عنایت بخشی به مسائل اساسی و زیر بنایی باید با خلقیات مردم نیز آشنایی بیشتری پیدا کرده و با تبیین جایگاه و اثرات وقف به شایستگی لازم مشکلات و افکار مردم را نیز مدنظر داشته باشند.

 

وی در پایان با انتظار از واقفین و خیراندیشان در این حوزه عنوان کرد: امید است با تغییر نگرش در وقف از شیوه سنتی خارج و تقویت شود تا بتواند باری از دوش جامعه بردارد./939/پ203/ب

ارسال نظرات