۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۳۸۲۵۴
مسؤول موسسه غدیر شناسی تهران:

تغییر نگرش جامعه نسبت به تحصیل در حوزه نیازمند تلاش مدارس علمیه و روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول موسسه غدیر شناسی تهران با بیان این که متاسفانه در جامعه این دیدگاه رایج شده که افراد باهوش باید به دانشگاه و افراد ضعیف باید به حوزه بروند، گفت: تغییر این نگرش نسبت به تحصیل در حوزه های علمیه نیازمند تلاش مدارس علمیه و روحانیان است.
تغییر نگرش جامعه نسبت به تحصیل در حوزه نیازمند تلاش مدارس علمیه و روحانیان است

حجت الاسلام سعید شاه آبادی، مسؤول موسسه غدیر شناسی تهران، در حاشیه دیدار با طلاب خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که در حال حاضر نگرش غلطی بر جامعه حاکم شده و خانواده ها فکر می کنند که باید فرزندان باهوش آن ها به دانشگاه بروند و افراد ضعیف در حوزه های علمیه تحصیل کنند، گفت: تغییر این نگرش نیازمند تلاش مدارس علمیه و روحانیت است.

 

وی با بیان این که در حال حاضر کشور در شرایط بسیار حساسی قرار دارد، افزود: با توجه به  این که بصیرت در حوزه های مختلف از جمله سیاست، اقتصاد و فرهنگ از نیازهای ضروری جامعه برای پیشرفت است افزایش طلاب و مبلغان هدفمند و متخصص می تواند به این امر کمک موثری داشته باشد بنابراین تحصیل در شرایط کنونی کشور در حوزه های علمیه بر هر شخص فهیم و دین مداری واجب است.

 

مسؤول موسسه غدیر شناسی تهران با اشاره به این که در حال حاضر متاسفانه تلاش ها برای معرفی مدارس علمیه و شیوه تحصیل در آن به اندازه دانشگاه ها نیست، ادامه داد: ما زمانی خواهیم توانست حوزه های علمیه و تعداد طلاب را در مراکز استانی گسترش دهیم که تبلیغ ما در زمینه تحصیل در حوزه های علمیه در سطح گسترده ای انجام شود و بتوانیم در زمینه تبلیغ برای تحصیل در حوزه بر دانشگاه ها پیشی بگیریم.

 

حجت الاسلام شاه آبادی با اشاره به این که تحصیل در دانشگاه به معنای ضمانت آینده روشن نیست، تاکید کرد: اگر خانواده ها بستر لازم را برای تحصیل فرزند خود در حوزه و دانشگاه فراهم کنند خواهند توانست یک انسان فرهیخته و توانمند دینی تربیت کنند.

 

وی با بیان این که تحصیل باید در حوزه علمیه هدفمند باشد، اظهار کرد: طلبه موفق طلبه ای است که بتواند در کنار تحصیل علوم دینی از فناوری های روز برای انجام رسالت خود استفاده کرده و در کنار درس مطالعه ای هدفمند برای شناخت سبک زندگی ائمه داشته باشد.

 

مسؤول موسسه غدیر شناسی تهران با بیان این که هجمه تبلیغات دشمن با توجه به بیداری مردم در خصوص سبک زندگی اهل بیت افزایش یافته است، تاکید کرد: دشمن در حال حاضر به دنبال تضعیف سبک زندگی اهل بیت(ع) است برای این که می خواهند جلوی موج جهانی گرایش به اسلام و تسییع را بگیرد به همین دلیل لازم است طلاب و روحانیون به صورت گسترده و عمقی با زندگی اهل بیت آشنا شده و این سبک زندگی را در جامعه گسترش دهند.

 

حجت الاسلام شاه آبادی با اشاره به این که در حال حاضر موسسه غدیر شناسی به صورت ویژه برای طلاب دوره آموزشی برگزار می کند، گفت: بر هر طلبه ای واجب است که در زمینه پژوهش با غدیر آشنا شده و فرهنگ غدیر را مانند فرهنگ عاشورا در دنیا و در میان مردم جهانی کند./968/ت302/ب5

ارسال نظرات