۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۳۸۲۵۷
حجت الاسلام مظاهری سیف:

اسلام هراسی مهم ترین هدف دشمنان در حمایت از گروه های تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ یک پژوهشگر عرصه عرفان‌های نوظهور و مؤلف در زمینه نحله های انحرافی گفت: مهم ترین هدف دشمنان در حمایت از جریان های تکفیری رواج اسلام هراسی در دنیا است.
حجت الاسلام مظاهري سيف - نشست بصيرتي در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف، پژوهشگر عرصه عرفان‌های نوظهور و مؤلف در زمینه نحله های انحرافی صبح امروز در نشست بصیرتی که با موضوع بررسی افکار و خاستگاه داعش در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: جهان غرب به دنبال این است که اسلام را دینی خشن و خشونت طلب نشان دهد و برای اثبات گفته‌های خود نیز اقدامات تکفیری‌ها را علم می‌کند.  

به گفته وی دشمنان غربی به منظور دست یابی به این هدف شوم خود این گونه عنوان می‌کنند که مسلمانان یکدیگر را به گونه ‌ای فجیع می‌کشند و سر همدیگر را از بدن جدا می‌کنند.

حجت الاسلام مظاهری با بیان این که در این راستا جریان‌های تکفیری به شدت به اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی دامن می‌زنند، تصریح کرد: در واقع مهم ترین هدف دشمنان در حمایت از جریان های تکفیری نیز رواج اسلام هراسی در دنیا است.

وی با یادآوری این که موضوع اهانت فرقه‌های اسلامی در قالب تندروی های اهل تسنن و تشیع حرف تازه‌ای نیست، افزود: هنگامی که می‌گوییم پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام حتی بت ها را فحش نمی داد و برای هدایت مردم و شناساندن پوچی بتها با عقلانیت و اخلاق تلاش می‌کرد که مردم را از بیراهه‌ها نجات دهد، منظور این است که امت اسلامی نباید با یکدیگر نزاع کنند.

حجت‌الاسلام مظاهری سیف تصریح کرد: امروز جهان بشریت و به خصوص دنیای اسلام با پدیده شومی به نام تکفیری‌ها مواجه است که اعتقادات و باورهای مسلمین را هدف گرفته اند.

این پژوهشگر نحله های انحرافی اضافه کرد: نمی توان از طریق تکفیر و حذف دیگران اقدام به ایجاد جامعه ای اسلامی کرد در حالی که اقدامات انجام شده در این مسیر کاملا برخلاف سنت حضرت محمد(ص) و آموزه های قرآنی است.

وی اضافه کرد: بی‌تردید با هوشیاری و دقت نظر می‌توان آسیب ها را شناسایی کرد و با مطالعه در سیره نبوی از شعار دادن و تکفیر کردن یکدیگر پرهیز کرد چرا که پیامبراسلام(ص) چهره ناشناخته‌ای نبوده و شخصیت اخلاقی وی برای همه شناخته شده است.

حجت الاسلام مظاهری با تأکید بر توجه همه مسلمانان به آموزه های اسلامی و نبوی، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که با عمل به سیره پیامبر(ص) می‌توانیم دشمنان اسلام را مأیوس کنیم.

وی اظهار داشت: در این زمینه همه امت های اسلامی می توانند با درایت و بصیرت اسلامی به اختلاف های موجود در جهان اسلام پایان دهند و هزینه‌های سنگینی را بر دشمنان پیامبر اسلام(ص) تحمیل کنند.

به گفته وی در این راستا برای مقابله با اقدامات دشمنان می توان بدون هیچ اسلحه‌ای فقط با توسل به یک اتفاق فرهنگی و بازگشت به سیره پیامبر(ص) هزینه های سنگینی را به دشمنان دین و امت اسلام تحمیل کنیم و نگذاریم نقشه های شوم آنها در بین امت های مسلمان اجرایی شود.

حجت الاسلام مظاهری سیف تصریح کرد: اگر این وحدت فرهنگی روی دهد در آن صورت دشمنان پیامبر(ص) ناامید شده و تمامی فرقه‌ها و مذاهب اسلامی به یکپارچگی و انسجام می رسند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات