۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۳۸۳۰۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

9دی مصداق بارز تحقق آیه شریفه«ومکروا مکرالله» است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان همزمان با سالروز گرامیداشت " 9دی" گفت: نهم دی ماه سال 88 بار دیگر اثبات کرد که خون جاودان حسین بن علی (ع) پیشوا و هدایتگر مسلمانان جهان و همواره بر کفر و نفاق پیروز است.
آيت الله طباطبايي نژاد آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان گفت: امتحان از سنت های الهی است که در قرآن کریم بارها در مورد آن تذکر داده شده است و فتنه سال 88 یکی از همان سنت های الهی بود، که به حمدالله مردم بصیر و متدین ایران به خوبی از عهده آن برآمدند.

 

 

 

وی با بیان این مطلب که "9دی" مصداق بارز تحقق آیه " و مکروا مکر الله" است، گفت: خداوند در قرآن کریم بارها به توطئه ها و روش های کفار در دشمنی با مسلمانان اشاره کرده و متذکر شده که کفار هیچ گاه از دشمنی با شما دست بر نمی دارند، مگر این که شما از مواضع خود کنار بروید.

 

 


آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: در آن زمان که غبار فتنه چشم ها را تیره و تار کرده بود و نفاق و دورویی فرصت عرض اندام یافته بود بار دیگر این مردم حسینی ما بودند که حماسه "9دی" را آفریدند.

 

 


وی ادامه داد: در زمانی که عده ای، مردم را از نسل سوم انقلاب مأیوس می کردند، این جوانان پر شور و انقلابی نسل سوم بودند که خشم خود را نسبت به اهانت به فرهنگ عاشورا و ولایت فقیه به جهان و جهانیان نشان دادند و با بصیرت خود، فریاد "هل من ناصر" رهبرشان را لبیک گفتند و چشم فتنه و فتنه گران را کور کردند.

 

 


وی به نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی شدن فتنه اشاره کرد و گفت: وﻻﯾﺖ ﻓﻘﯿﻪ ﺑﻌﻨﻮان ﺣﺎﻓﻆ اﻧﻘﻼب و ارزش های اﺳﻼﻣﯽ در مناسبت های مختلف از تهاﺟﻢ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، ﻋﺒﺮت ﻫﺎی ﻋﺎﺷﻮرا، ﺧﻮاص، ﻋﻮام و ﻧﻔﺎق صحبت می کردند و ضمن ﻫﺸﺪار به مردم، آنها را به افزایش بصیرت دعوت می کردند.

 

 


آیت الله طباطبایی نژاد، تبعیت از ولی فقیه را مهم ترین اصل در خنثی شدن فتنه دانست و افزود: مردم ولایتمدار ایران اسلامی با حضور گسترده در راهپیمایی " 9 دی" نشان دادند که همواره تابع ولایت فقیه هستند و دشمن نمی تواند بین آنان و ولایت فاصله ایجاد کند.

 


وی تأکید کرد: گذر زمان نمی تواند خیانت هایی که سران فتنه به این مملکت کردند را به دست فراموش بسپارد؛ از این رو کسانی که زمزمه محاکمه یا آزادی آنها را سر می دهند بدانند، که اگر رأفت و ملاطفت نظام شامل آنان نمی شد حداقل مجازات آن ها اعدام بود.

 


نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: افرادی دم از محاکمه و آزادی سران فتنه می زنند که در مجلس شورای اسلامی، کسی که 30 گرم مواد مخدر داشته باشد را مفسد فی الارض دانسته و حکم اعدام او را تصویب می کنند.

 

 

وی افزود: آیا کسانی که با حرف و عمل خود آب به آسیاب دشمنان و منافقان ریختند و با ایجاد اغتشاش در کشور باعث کشته شدن ده ها نفر شدند، حکمی غیر از مفسد فی الارض دارند؟

 

آیت الله طباطبایی نژاد یادآوری این روز با شکوه و غرور آفرین را ضروری دانست و گفت: یادآوری "9دی" نه تنها غرور و غیرت مردم مسلمان ایران را به رخ جهانیان می کشد، بلکه به دشمنان هشدار می دهد که اگر خیال توطئه یا نقشه دیگری علیه این ملت داشته باشند، به عاقبتی بدتر از فتنه 88 گرفتار خواهند شد./1305/ت302/ج

 

ارسال نظرات