۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۳۸۳۴۰

گزارشی از حضور مدارس علمیه خواهران در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه خراسان

خبرگزاری رسا ـ سومین نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان، در بنیاد پژوهش های اسلامی مشهد از برگزار می شود.
گزارشی از حضور مدارس علمیه خواهران در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سومین نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان از ششم دی ماه در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.

 

زهرا قدسی، مسؤول پژوهشکده مدرسه علمیه اسلام شناسی، حضرت زهرا(س) در حاشیه این نمایشگاه با بیان این که بیش از 20 اثر از طلاب خواهر در این مجموعه وجود دارد، گفت: این آثار شامل، کتابچه خاص مدرسه، سی دی های آموزشی(دوره های تخصصی شامل تفسیر و علوم قرآن، احکام و عمومی نهج البلاغه) و نیز پایان نامه های برتر در جشنواره ها به خصوص، علامه حلی به صورت کتاب به تحریر درآمده است.

 

قدسی، سطح کیفی آثار و نمایشگاه را نسبت به سال گذشته خوب دانست و خاطر نشان کرد: برای پیشرفت بهتر، نیاز است که تمام مدارس علمیه در جلسات متعدد با هم نشست داشته باشند تا تبادل نظرات و تجارب را با یکدیگر انجام دهند. همچنین، تحقیقات و پژوهش های طلاب باید کاربردی تر شوند به گونه ای که تحقیقات و پژوهش های آن ها باید پاسخگوی نیاز کنونی جامعه باشد.

 

مسؤول پژوهشکده مدرسه علمیه اسلام شناسی با توجه به بیان رهبری در اهمیت فرهنگ، تصریح کرد: فرهنگ زیربنای تمام مسائلی است که می توانیم مطرح کنیم، ما به عنوان یکی از مراکز بسیار مهم برای مدیریت و برنامه ریزی، باید فرهنگ و ارزش های جامعه را مطابق اسلام و آموزه های دین پایه ریزی کنیم و باعث پیشرفت فرهنگ باشیم.

 

زهرا عامری، مسؤول پژوهش مدرسه علمیه رضویه نیز در این مصاحبه برای افزایش و بهبود آثار، تصریح کرد: بهتر است برنامه ریزی و هماهنگی از طرف مرکز مدیریت حوزه انجام شود تا از موازی کاری در مورد پژوهش ها جلوگیری شود.

 

وی همچنین از مسؤولان خواست امکانات پژوهشی مدارس علمیه خواهران بیشتر شود.

 

این گزارش حاکیست در سایر غرفه های مدارس علمیه خواهران مشهد (حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرای اطهر(س)،حضرت رقیه(س) و رضویه)، آثاری چون کتاب های پایان نامه برتر طلاب درجشنواره ها، پاورپوینت، لوح های فشرده آموزشی و سخنرانی، بروشورهای آموزشی و کتاب هایی که اغلب تألیف مدیران و اساتید حوزه های علمیه خواهران به نمایش گذاشته شده است.

 

لازم به ذکر است این نمایشگاه تا پایان هفته جاری جهت بازدید حوزویان و عموم علاقمندان از 9 صبح تا نماز مغرب در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی واقع در دوربرگردان طبرسی حرم مطهر دایر است./844/پ202/ب5

 

ارسال نظرات