۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۳۸۳۴۳
حجت الاسلام پناهیان:

هدف اصلی فتنه گران ضربه زدن به نظام بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی گفت: قصد سران فتنه و حامیان آنها ضربه زدن به نظام اسلامی بود که به بصیرت مردم مواجه شدند و نقشه های خود را بر باد رفته دیدند.
پناهيان قائم چيذر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، پیش از ظهر امروز با حضور در مراسم بزرگداشت یوم الله 9 دی که در مدرسه علمیه قائم چیذر برگزار شده بود، ضمن گرامیداشت این ایام گفت: پیامبران الهی جامعه را مدیریت می کنند و سعی در الهی کردن جامعه دارند و با این کار افراد مردم مومن و با تقوا به روی کار می آیند.

 

وی ادامه داد: در مقابل، انسان های جبار و ظالم هم در انتخاب افراد بر عکیس انبیا عمل می کنند یعنی رذایل انسانی را در افراد پرورش می دهند و آن افراد برگزیده را غرق در رذایل می کنند اما پیامبران باید فضایل انسانی مردم را کشف کرده و آن ها را غرق در فضایل کنند و اداره جامعه را به این افراد بسپارند و این درحالی است که در جبهه باطل کسانی در راس هستند که معدن رذایل هستند.

 

 وی ادامه داد: امروز هم سیاستمدارانی که مومن هستند؛ دور آن ها را افرادی مومن احاطه کرده و سیاستمدارانی هم که دچار گمراهی هستند افرادی منافق و گمراه دور آن ها را گرفته است. یک فرد مومن هر چه قدر هم که به یک منافق خوبی کند اثری در آن منافق ندارد؛ این به خاطر میل باطنی آن هاست که با هم متفاوت است.

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به سیره پیامبر در مقابل منافقین اضافه کرد: در سیره پیامبر آمده که اگر کسی شروع به اعتراض یا انتقاد در مقابل آن حضرت می کرد؛ آن حضرت فقط برای آن ها قرآن تلاوت می کردند. این تلاوت قرآن در آن شخص اثر وضعی گذاشته و او را متنبه می کرد. تلاوت قرآن این است که ما با تذکر های قرآنی مواجه بشویم که این آیات اثرات وضعی خود را بر جان ما بگذارند؛ نمونه ای دیگر از تلاوت آیات الهی یاد و ذکر اهل بیت است در حقیقت ذکر امام حسین(ع) بود که آتش فتنه 88 را خاموش کرد، تمام مسلمانان مخصوصا ملت ایران مدیون امام حسین (ع) هستند.

 

 این استاد حوزه و دانشگاه افزود: افرادی مثل امام علی (ع) که نمونه انسان های کامل و با تقوا هستند افرادی را دور خود جمع می کنند که مانند آن ها مومن هستند و در مقابل هم شخصی مثل یزید نمی تواند افرادی به جز کافرین و منافقین را به دور خود جمع کند؛ این یک قانون دائمی است که در طول تاریخ همیشه جاری است. 

  

وی در ادامه افزود: فتنه سال 88 بر اثر سو مدیریت سیاست مدارانی بود که نتوانستند حامیان خود را به خوبی هدایت کنند و با حرف های نا بجا سبب شدند افرادی که سال ها منتظر ضربه زدن به نظام بودند این فرصت را مغتنم شمرده و وارد عرصه فعالیت شوند اما به لطف خدا 9 دی پاسخی قاطع به این اشتباهات بود./810/پ203/ج

ارسال نظرات