۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۳۸۳۶۲
با حضور مدیر کل دفتر پژوهش های کاربردی تبلیغات اسلامی کشور؛

همایش آموزشی اثرهای اجتماعی حجاب و عفاف در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش آموزشی اثرهای اجتماعی حجاب و عفاف ظهر امروز در اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش  آموزشی اثرهای اجتماعی حجاب و عفاف ظهر امروز با حضور سید علیرضا فروغی، مدیر کل دفتر پژوهش های کاربردی تبلیغات اسلامی کشور در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

در این همایش مدیر کل دفتر پژوهش های کاربردی تبلیغات اسلامی کشور اظهارداشت: موضوع دینداری به عنوان موضوع اصلی دارای زیر فصل ها و موضوعاتی بوده که بهترین آنها بحث معیارهای دینداری در ایران است.

فروغی ابرازداشت: اگر قضاوت ما بخواهد در مدیریت فرهنگی و مدیریت فرهنگی دینی مبنای سیاستگذاری و برنامه ریزی مدیران قرار بگیرد باید بر مبنای داده های علمی و نباید از داده های شخصی، سلیقه ای و عاطفی برای هدایت یک نهاد فرهنگی یا یک نظام سیاستگذاری کلان استفاده کنیم.

وی افزود: دینداری جامعه شاخصه ای بوده که سنجش آن به وسیله معیاری های شخصی و سلیقه ای امکان پذیر نیست.

این مقام مسؤول تصریح کرد: وقتی بخواهیم درباره وضعیت یک موضوع قضاوت کنیم نیاز به ابزار، مقیاس و مدل داریم زیرا قضاوت در سطح فردی به دو روش دانشی و تجربی بوده و این متداول ترین راهی است که مردم بر اساس آن قضاوت می کنند اما امکان دارد این روش ها دارای اثرهای مهمی نباشد.

مدیر کل دفتر پژوهش های کاربردی تبلیغات اسلامی کشور موضوع دینداری را دارای انشعاب های گوناگون توصیف و عنوان کرد: سنجه های همچون جنبش های دینی و سبک زندگی ایرانیان در تهران و 30 استان دیگر به پیمایش گذاشته شد.

وی گفت: اگر قضاوت ما بخواهد در مدیریت فرهنگی و مدیریت فرهنگی دینی مبنای سیاستگذاری و برنامه ریزی مدیران قرار بگیرد باید بر مبنای داده های علمی و نباید از داده های شخصی، سلیقه ای و عاطفی برای هدایت یک دستگاه فرهنگی یا یک نظام سیاستگذاری کلان استفاده کنیم.

فروغی در ادامه گفت: پژوهش هایی که انجام می شود از نظر شیوه پژوهش به دو صورت نظری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و میدانی بوده که پژوهش های میدانی در موضوع دینداری در کشور ما سابقه زیادی ندارد.

مدیر کل دفتر پژوهش های کاربردی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: برخی معیارهای فرهنگی و دینی در روستاها پر رنگ تر از شهرها بوده و این به سبب میزان اثرگذاری تهاجم فرهنگی و سو استفاده غرب از ابزارهای رسانه ای است.

وی در پایان ابرازداشت: با وجود تهاجم گسترده فرهنگی دشمن وضعیت دینداری مردم کشور ما بسیار مناسب است./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات