۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۳۸۳۶۷
دبیر کانون نخبگان تبلیغ مشهد:

مسؤولان برای شفاف سازی تعلل نکنند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کانون نخبگان مبلغ مشهد گفت: فتنه 88، برای براندازی انقلاب اسلامی بود بنابراین رخنه فتنه گران نباید دولت مردان را در بیان باورها و اعتقادات و شفاف سازی، دچار تعلل کند.
فتنه 88

 حجت الاسلام محمدجواد قاسمپور، دبیر کانون نخبگان تبلیغ مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: تا زمانی که ماجرای فتنه 88، به معنای دعوای سیاسی در بین کاندیداها بود، مردم به سلیقه خود، از گزینه اصلح حمایت می کردند اما به تدریج به یک سناریوی از پیش تعیین شده توسط فتنه گران داخلی و دشمن خارجی که از بیرون مدیریت می شد، تبدیل شد و فتنه شکل گرفت.

 

وی افزود: مهمترین علت حماسه، توهین به شأن ولایت فقیه و بالاتر از آن، هتک حرمت به امام حسین(ع) بود و به فرمایش رهبری، به خط قرمز اعتقادی و آرمانی مردم توهین شد.

 

حجت الاسلام قاسمپور، این که فتنه88 یک سوء تفاهم است را، حرفی بی ریشه و اساس خواند و تصریح کرد: وقتی افراد در یک رویداد سیاسی اجتماعی وارد می شوند، شاید در اوایل دچار اشتباه شوند ولی زمانی که گذر زمان همه چیز را روشن کرد، سردمداران آن، نه تنها موضع خود را اعلام نکردند بلکه بیانیه در دفاع از این جریان دادند تا با یک هماهنگی بسترسازی کنند و به نظام ضربه بزنند که در این جریان، خسارت های مادی، معنوی، علمی و حاکمیتی به کشور وارد شد.

 

مسؤولان برای شفاف سازی تعلل نکنند

دبیر کانون نخبگان تبلیغ مشهد با بیان این که فتنه گران به بدنه اجرایی دولت نفوذ کرده اند، اظهار کرد: فتنه گران از هر شرایط و هر فضایی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند، این که اکنون فتنه گران در بدنه اجرایی دولت، در دانشگاه ها رسوخ کرده اند نشان می دهد که جریان آن ها ادامه دارد که البته این دلیل بر بها دادن دولت تدبیر و امید تلقی نمی شود چون افراد نفوذی همیشه وجود داشته اند.

 

حجت الاسلام قاسمپور خاطر نشان کرد: فتنه همیشه سیاسی نیست، بسیاری اوقات، فتنه فرهنگی به ویژه در فضای دانشگاه ایجاد می شود. انقلاب اسلامی آمده است تا حرف اسلام را شفاف سازی کند، این رخنه ها نباید، دولت مردان ما را در بیان باورها و اعتقادات و شفاف سازی دچار تعلل کند چرا که فتنه 88، برای براندازی انقلاب اسلامی بود.

 

رابطه امام و امت همیشه پیروز است

این نخبه فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی، مردمی است و در آن، رابطه دو طرفه امام و امت وجود دارد و این ارتباط در طول تاریخ هر زمان محقق شده، به پیروزی رسیده است.

 

وی تصریح کرد: در فتنه 88 نیز همین ارتباط، حماسه آفرید؛ در حماسه 9 دی 88، اکثریت سلایق آمدند چرا که توهین به اعتقادات صورت گرفت و ارزش ها، اصول مشترکشان بود.

 

دبیر کانون نخبگان تبلیغ مشهد، مهمترین مؤلفه برای جلوگیری از چنین فتنه هایی را، شناخت جنس دغدغه و تفکر رهبری بیان و تأکید کرد: اگر نگاه مردم به ولی فقیه باشد و همه حواس خود را جمع کنند، چون این نگاه اعتقادی است، با توجه به عنایات ائمه(ع)، باعث می شود از گرداب ها، به سلامت بیرون رویم.

 

حجت الاسلام قاسمپور در ادامه، منبر را منحصر به فردترین رسانه اصیل و شیعی خواند و افزود: منبر به عنوان یک ابزار بسیار قوی و بی بدیل است که رقیب ندارد، منبر رسانه ای است که به علت وجود رابطه چهره به چهره با مخاطب بسیار اهمیت دارد و تأثیر گذار است.

 

وی اظهار کرد: روحانیان و مبلغان در قبل از انقلاب، همزمان با انقلاب و همچنین فضای کنونی کشور، از پیشگامان در عرصه اطلاع رسانی و به عنوان تنها دارندگان این رسانه مهم(منبر) محسوب می شوند که باید رسالت خود را هم نسبت به مسائل حاکمیتی و نیز پیوند بین امام و امت مشخص وخطوط را به خوبی روشن سازند.

 

دبیر کانون نخبگان تبلیغ مشهد در قدر دانی از مردم برای خنثی کردن توطئه ها علیه انقلاب اسلامی، گفت: تشکر از مردم کار دشواری است و تنها خداوند، می تواند پاداش عظمت کار مردم را بدهد.اما دولتمردان در این باره باید به رسیدگی مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم بپردازند و تمام اهتمام خود را به کار گیرند./844/ت301/ب5                              

 

ارسال نظرات