۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۳۸۳۸۴

مراسم گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی در همدان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: افرادی که از انقلاب و نظام عقده در دل داشتند و از امام(ره) سیلی خورده بودند فتنه را به راه انداختند، در انتخابات ریاست جمهوری دهم 40 میلیون ایرانی پای صندوق رأی رفتند، اما فتنه‌گران با بهانه واهی تقلب در انتخابات دست به آشوب زدند.
مراسم گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی در همدان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله دری نجف آبادی امروز در اجتماع باشکوه مردم همدان به مناسبت حماسه 9 دی بیان کرد: با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روزبه روز شاهد ثمرات بیشتر این شجره طیبه به برکت بصیرت رهبر معظم انقلاب، خون پاک شهدا و آگاهی مردم هستیم.


وی ادامه داد: معنای حضور باشکوه مردم در این روز بزرگ، بیعت مجدد با امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب، بیعت با شهدای انقلاب و جنگ، همچنین بیعت با جانبازان و ایثارگران است که عمق وفاداری مردم به انقلاب اسلامی ایران را نشان می دهد.


امام جمعه اراک به نقش بی بدیل امام خمینی (ره) به عنوان یک فقیه صاحب نظر و شخصیتی بی نظیر به عنوان پیشوا و رهبر اشاره کرد و ادامه داد: پس از امام خمینی(ره) نیز رهبر فرزانه انقلاب این نقش مهم را عهده دار شدند و به فضل خدا تا به امروز رسالت خود را به شایستگی تمام انجام داده اند.


آیت الله دری نجف آبادی گفت: در سایه هدایت‌های رهبر انقلاب، توطئه‌های دشمن در فتنه 88 با بصیریت‌بخشی و آگاهی دادن به مردم نقش بر آب شده و نقشه‌های دشمنان خارجی خنثی شد، سخنرانی‌های مقام معظم رهبری باعث شد تا مردم بتوانند عمق فتنه را درک کنند و مصمم‌تر  و قاطع‌تر در پشتیبانی از نظام حاضر شوند.


وی خاطر نشان کرد: افرادی که از انقلاب و نظام عقده در دل داشتند و از امام(ره) سیلی خورده بودند فتنه را به راه انداختند، در انتخابات ریاست جمهوری دهم 40 میلیون ایرانی پای صندوق رأی رفتند، اما فتنه‌گران با بهانه واهی تقلب در انتخابات دست به آشوب زدند، در آن ایام 10 درصد از صندوق‌ها رأی بازشماری شد ولی تغییر آن چنانی رخ نداد.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه اگر افراد بهانه‌ها را به صورت منطقی به رهبری، شورای نگهبان و یا وزارت کشور منتقل می‌کردند قابل قبول بود، اظهار کرد: در حالی که بهانه‌گران نه تنها این کار نکردند بلکه باعث شدند کشور برای هشت ماه دچار حادثه شود، اعتراض قانونی با قانون‌شکنی متفاوت است، در اعتراض قانونی مرجع رسیدگی مشخص است اما قانون‌شکنی، اردوکشی خیابانی، ساختارشکنی در آن جایی ندارد.


آیت الله دری نجف آبادی گفت: لشکرکشی داخلی، فضا را برای دشمنان باز کرده بود، دشمنان دچار این گمان شدند که مردم از انقلاب جدا شده و فتنه‌گران آب به آسیاب دشمن ریختند و باعث شدند عظمت انقلاب در جهان زیر سئوال برود.


وی با اشاره به اینکه تفاوت نفر اول و دوم 10 میلیون رأی بود، گفت: رهبری انقلاب قاطعانه در این حوزه ایستادند چرا که آنان ابطال انقلاب را می‌خواستند که با وجود مشارکت 40 میلیونی مردم امکانپذیر نبود.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه هر روز اطلاعیه پشت اطلاعیه، توسط فتنه‌گران صادر شد تا روزی که حرمت امام حسین(ع) را زیر سئوال بردند و به عکس حضرت امام(ره) اهانت کردند، اظهار کرد: وقتی مردم روز عاشورا  و اتفاقات آن روز را دیدند به طور خودجوش به صحنه آمدند.


آیت الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه رهبرفرزانه انقلاب هرگز سر تسلیم و سازش در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا فرود نیاوردند، ادامه داد: چه کسی باور داشت که حزب‌الله و غزه در جنگ‌های متعدد با اسرائیل غاصب پیروز شوند، حمایت و کمک  نظام اسلامی با نظر ویژه رهبری به حزب‌الله و غزه که برادران سنی ما هستند، برای برخی سخت است، از دیگاه نظام اسلامی برای کمک به کشورهای اسلامی فرقی بین سنی و شیعه نیست، چراکه برای ما اسلام مهم است.


 امام جمعه اراک همچنین به مسئله هسته ای اشاره کرد و افزود: در این موضوع نیز اگر موضع گیری خردمندانه و تعیین کننده رهبری، خون شهدای هسته ای و پایداری ملت اسلامی ایران نبود اکنون حدود 10 هزار سانتریفیوژ در حال غنی سازی در نیروگاه های کشور نبود، غرب برای دادن اورانیوم مورد نیاز در راستای مصارف پزشکی اختلال ایجاد کرد، جوانان این مرز و بوم با حمایت مقام معظم رهبری توانستند اورانیوم 20 درصد را تولید کنند.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به حضور مردم استان همدان در جریان حماسه 9 دی و همچنین سالگرد این حماسه، افزود: حضور مردم شهر متمدن همدان اعم از دانشگاهیان، روحانیون، نیروهای نظامی، و انتظامی، کسبه، کارگر و کشاورزان در این برنامه نشان دهنده حضور آگاهانه و ارزشمند مردم همدان است.


وی تصریح کرد: وحدت و انسجام ملت، رشد و توسعه علمی، تدبیر انقلابی در مقابل تحریم ها، هوشیاری در برابر تبلیغات دشمن برضد قرآن و اسلام، خدمتگزاری به مردم و نیازمندان و وفاداری به انقلاب از مهمترین وظایف مسؤولان علما و فرهیختگان کشور است./967/پ202/ب

ارسال نظرات