۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۳۸۴۲۳
رییس موسسه غدیرشناسی در تهران:

هدف تفرقه افکنی میان شیعه و سنی تضعیف ولایت است

خبرگزاری رسا ـ رییس موسسه غدیرشناسی تهران با اشاره به این که دشمن به ‌دنبال تفرقه افکنی بین شیعه و سنی است، عنوان کرد: دشمن نه شیعه را می‌خواهد و نه سنی را، بلکه هدف وی تنها ضربه زدن به اصل اسلام از طریق اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی است بنابراین باید بصیرت داشته باشیم چرا که بصیرت یک بینایی درونی است.
 رييس مؤسسه غدير شناسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شاه‌آبادی، رییس موسسه غدیرشناسی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با بیان این که دشمن نه شیعه را می خواهد و نه سنی را، ادامه داد: فتنه جدید دشمن این است که می خواهد به وسیله داعش به اسلام ضربه زده و شیعه و سنی را نابود کند.

 

وی افزود: اگر از ولایت جدا شویم به سرنوشت افرادی دچار خواهیم شد که در کمتر از گذشت نیم قرن از غدیر، کودک شش‌ماهه را برای رسیدن به ثروت و حکومت شهید می‌کنند.

 

رییس موسسه غدیر شناسی تهران اظهار داشت: جدایی از ولایت ممکن است در ابتدا زاویه آن اندک باشد اما کم‌ کم آن‌قدر زاویه پیدا می‌کند که بعضی ‌ها جلوی ولی زمان خود می‌ایستند همان‌گونه که در واقعه کربلا، یک زاویه کوچک که در سقیفه ایجاد شده بود، با نیم قرن فاصله، عاشورا را رقم زد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاه‌آبادی تاکید کرد: زمانی که امام علی(ع) احساس کردند اصل اسلام در خطر است سکوت کردند بنابراین اگر ما شیعه امام علی(ع) و پیرو ایشان هستیم باید با عملکرد خود و پرهیز از اختلاف‌افکنی این را نشان دهیم و در عمل بر مبنای وحدت توسعه جهان اسلام عمل کنیم زیرا آنچه دشمن را اسلام می تراسند توسعه روز افزون نور اسلام در میان مردم و در جهان است و ما باید به وسیله گسترش اسلام و کنار گذاشتن اختلافات و توسعه این دین الهی خود را تقویت کنیم تا بتوانیم در جهان به امت نمونه و اسوه اسلامی تبدیل شویم.

 

وی اسلام را مشوق شادی و نشاط دانست و افزود: ما نباید با موضوعات مختلف، اسلام را به‌ عنوان یک دین غمگین به جامعه معرفی کنی بلکه باید نشاط و آرامش را با وحدت در جامعه اسلامی ایجاد کرد و این نشاط معنوی اسلام را به تمام جهانیان معرفی کنیم.

 

رییس موسسه غدیرشناسی تهران با اشاره به این که فتنه همیشه و در تمام زمان‌ها رخ می‌دهد اما شکل آن متفاوت است، افزود: در حال حاضر نیز یک فتنه جدید در راه است که می‌خواهند اسلام را به‌عنوان یک دین خشن معرفی کنند بنابراین ما باید بیدار و هوشیار باشیم زیرا اگر غفلت کنیم هرگز نخواهیم توانست از خطرات و توطئه های دشمن جان سالم به در ببریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاه آبادی با اشاره به این که بصیرت به معنای بینایی درون است، یادآور شد: اگر درون ما بیدار باشد هرگز دچار انحراف نخواهیم شد بنابراین باید بیداری خود را به گونه ای افزایش دهیم که دشمن هرگز نتواند از غفلت ما سو استفاده کند و علاوه بر باز کردن چشم بیرون باید چشم درون خود را هم نسبت به توطئه های دشمن قوی کنیم زیرا اگر از این دو در کنار هم استفاده کنیم در هر شرایطی خواهیم توانست در کنار ولی زمان خود باقی بمانیم./968/پ202/ب

ارسال نظرات